fredag, mars 30, 2018

Balsam for ørene



For fire år siden var jeg i Concertgebouw og hørte Collegium Vocale og Philippe Herreweghe framføre Matteuspasjonen, med noen av mine absolutte yndlinger i solistrekka. Deriblant Carolyn Sampson og Damien Guillon. Flaks for meg; kvelden før var de i et talkshow-tv-studio (av alle ting) og sang noe utdrag, og dette ligger fremdeles ute. Håper dere slipper reklame først - men i alle fall, "So ist mein Jesus nun gefangen", den nydelige duetten på slutten av del 1 - med de enestående Carolyn og Damien. Jeg klarer aldri å høre denne uten at øynene fylles av tårer. Så også nå.  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig de synger. Takk for denne smakebiten! hilsen Astrid.

Marianne sa...

Veldig vakkert. Jeg har merket meg Carolyn Sampson tidligere og kjøpt et par av de platene du har anbefalt. Jeg ga en av dem til foreldrene mine til jul, de er mer inne i klassisk musikk enn det jeg er, og de ble veldig begeistret. Takk for mange gode musikktips, jeg stoler 100% på deg! Riktig god påskehelg!

Populære innlegg