lørdag, mars 31, 2018

Bjørnebærte


Bjørnebærte er en av barndommens store hits. Jeg innbiller meg at det var den søstrene mine og venninnene deres drakk når de gikk på gymnaset og senere bodde på hybel. Da jeg var liten, fantes det en tebutikk i byen jeg vokste opp ved, og der solgte de også kinasko og slike små svarte notisbøker med røde rygger. Store svarte bokser bak disken, fulle av mange ulike typer te. 

Jeg kjøpte bjørnebærte i sommer og nå er den snart tom. En koselig og nostalgisk te for høst og vinter, og i følge beskrivelsen til Black Cat er det en "populær indisk te tilsatt olje og tørkede blader fra bjørnebærplanten". Svart te, ikke for fruktig eller intens i smaken. 

Koppen er ny til påske, merket er Wonki Ware (og hver kopp er unik), og den kjøpte jeg på en av mine yndlingsbutikker; Draumefangst på Nesodden. 



2 kommentarer:

Sol sa...

Koppen var kjempefin! Og bjørnebærte husker jeg vi hadde hjemme da jeg var liten, det var fredagskveld og kveldsmat sammen hele familien. Takk for tipset, jeg skal jammen kjøpe det en dag!

Susie sa...

Nydelig farge på den koppen, du

Populære innlegg