søndag, september 16, 2018

Selvplukk


Solsikkeselvplukk!

Fin helgeaktivitet: Biltur rundt omkring i fine landskap, se på lykkelige hester som løper over jordene (vi så en hvit hest som var på rømmen! Så glad, hoppa og spratt!), stoppe og kjøpe med seg ting der det er skiltet til gårdsbutikk og selvplukk og sånt.



Egg, honning, bjørnebærmarmelade. Jeg fant det i et lite kjøleskap rett ved siden av en hønsegård, der hønene løp rundt og gravde i jorda og kakla som et firstemt damekor. Pengene la jeg i en porselenshøne med lokk på. 100% tillit. 



Innom den fine butikken til min venn Andrea. Draumefangst er en av mange ting det er verdt å ta turen til Nesodden for! Jeg kjøpte ei ny pute til sofaen. 



Da vi kom hjem, var det skikkelig fint å fylle huset med solsikker. Koselig septembertradisjon, vi stopper alltid der og plukker når det er sesong. Nok til å sette på badet og på kjøkkenet og nattbordet i tillegg til flere steder i stua!  



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig ❤️ tusen takk for kjempefin blogg, skuldrene senkes og jeg blir full av inspirasjon :-)

Ingvild sa...

Elsker sånt, tillit, selvplukk, gårdsbutikker.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: så koselig å høre! :)

Ingvild: jeg også!! :)

Populære innlegg