mandag, september 17, 2018

Mandag og fine ting


Tidlige helgemorgener med hyttefølelse. Dette duftlyset som lukter vedovn og bål må jeg ha hver høst. Bach-kantater, fordi søndagsmorgener på hytta = Morgenkonserten i P2 (nå i NRK Klassisk). Strikketøy som jeg begynte på i påska og helt glemte bort (det skal bli skjerf til datteren min). Og te, da. Slik skaper man hyttefølelse hjemme!




Et par timer senere: Søndagsbrunch. En laaaaang sådan. 


Honning er fint på en hvilken som helst ukedag. Marmelade også!


En fin gammel arvet asjett funker utmerket, i alle fall inntil hun lærer å lese. 


Og ellers: En plan om å drikke - og kjøpe - masse te på et favorittsted denne uka. Dere kan jo gjette hvor. 

TRE bøker som venter på meg på biblioteket. 

Ny grønn myk genser. 

Å tegne med datteren vår.  

Solsikkene som lyser så inderlig opp i alle rom her. Nesten som A Thousand Yellow Daisies. 

Nok en gang - høstparfymene mine. Jeg blir så glad av dem! 

Til slutt: Alle fredagsrapportene! You guys!! Så vanvittig koselig! Dere vet virkelig hva som setter gullkant på ukas siste hverdag. Fortsett med å rapportere inn, er dere snille. Det utgjør virkelig en enorm forskjell - bare se som dere inspirerer hverandre! 




Ha ei fin uke alle sammen!

5 kommentarer:

Kathrine sa...

Åh, jeg blir helt varm i sjela av slike innlegg, og nydelige bilder! Jeg vil flytte inn i bloggen og bo der! Du har så mange fine ting, please, fortell hva alt er og hvor man får tak i det.. hadde du hatt egen butikk skulle jeg handla alt der, he he. Ha en fantastisk mandag Glamourbiblis, du ruler!

Anonym sa...

Fin start på uka, nyter bilder og tekst her jeg sitter og snart skal gå av vakt. Hjem og sove! Og etterpå: Ut for å kjøpe blomster :-) Takk for inspirasjonen, kjære Glamourbibliotekaren.

Glamourbibliotekaren sa...

Kathrine: Haha, slike forespørsler får jeg i blant - hvor er tingene mine fra. Stort sett er det jo arvet eller fra bruktbutikker! Skal vi se. På det øverste bildet er det en eldre brun engelsk tekopp, husker ikke merket, et Diptyque-duftlys fra Heaven Scent, Matthias Goerne-CD fra MDT.co.uk. Videre nedover: Solsikkevaser er en Höganäskrukke jeg har kjøpt brukt, samt et stort norgesglass. Serviset (og kanne) er et eldre engelsk, husker ikke navnet. Brødkurven kjøpte jeg på Notre Dame i København i 2001. Kurven med egg i kjøpte jeg i bruktbutikk i sommer, det samme med den rist-greia som tekanna står på. Kjøkkenhåndkleet i kurven er fra bruktmarked i Paris. Telysfatet er gammelt og fra Figgjo, Bjørnebær heter det vel. Skjenken i bakgrunnen er etter farmor. Spisebordet er Krogenæs etter foreldrene mine. "Flink gutt"-fatet er det mannen min som hadde, tror det er Stavangerflint. Noe mer du lurte på? :D

Anonym: Så fint å høre! God blomstershopping! :)

Linn sa...

God morgen.

Har begynt å strikke mye selv i det siste, og liker det :)
Hva pleier du å strikke?

Vennlig hilsen
LINN

Glamourbibliotekaren sa...

Linn: God morgen! Jeg er nok ingen strikkereser altså - skjerf/sjal og babytepper er vel det eneste som står på mitt repertoire, samt en og annen lue som sjelden passer på hodet til mottageren. Overlater strikking til de som kan å lese oppskrifter, så sitter jeg heller med nesa i ei bok :)

Populære innlegg