tirsdag, september 18, 2018

The Marvelous Mrs. Maisel


Altså! Dette var jo egentlig det aller første jeg hadde tenkt å skrive om i mitt blogg-comeback! Men så kom høststemningen og feide alt annet av veien. I alle fall, sent men godt: Sommerens morsomste serie, "The Marvelous Mrs. Maisel", er laget av skaperne av Gilmore Girls, så det er vel ikke noe sjokk at den falt i smak hos meg. Den finner sted på Manhattan på femtitallet, nok en check på min liste. Dessuten er den en endeløs estetisk nytelse i klær og stil, sent femtitalls-New York med biler og interiører, og ikke minst: MUSIKK. Det er som om jeg skulle laget soundtracket selv! Nesten alle artistene og melodiene er representert i Radio Glamourbibliotekar og andre steder jeg pusher musikk, og Blossom Dearie - min store heltinne - er en gjenganger. I natt fikk serien rekordmange Emmypriser, og det er velfortjent! Denne serien er dagens glamourtips fra denne kanten. Og til alle oss som lengter desperat etter mer, lover de at det også skal komme en sesong 3! Og før det har vi sesong 2 å glede oss til. 

Her er en titimers spilleliste som passer utmerket: 













7 kommentarer:

Maja sa...

Aller først: DU ER TILBAKE!!! Hurra!! For en lykke! Jeg har ikke vært innom siden i sommer, men skulle sjekke noe nå, og gjett om jeg ble glad for å se at bloggen er i gang igjen! For det andre: Denne serien har jeg hørt om, og jeg har tenkt på deg. Dette må jo være midt i blinken for Glamourbibliotekaren! Så fikk jeg altså rett :-D Velkommen tilbake, dette skal jeg feire med en kopp te til din ære (selv om jeg er aller mest glad i kaffe).

slikejenter sa...

Jeg har hatt lyst til å se denne lenge - men - i mitt enfold har jeg ikkje skjønt HVOR jeg kan få tilgang. Vet du?

Jazzku sa...

Ååh, ja! Ble så glad når jeg våknet til nyheten om Emmy-prisene. Jeg så den først i desember 2017, siden lykken skulle ha det til at Amazon prime ble tilgjengelig i Norge akkurat på det tidspunktet. Nå har jeg nettopp sett første sesong en gang til sammen med mannen min, som også digger den. Jeg ble overrasket over hvor dristig manuset er, og så har jeg falt fullstendig for kombinasjonen burgunder og rosa!

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Velkommen tilbake hit! :) Glad for å kunne glede!

Slikejenter: Amazon prime!

Jazzku: Ja! Så mange fine farger! Estetikken i det hele tatt.

Maren sa...

JA! En fantastisk serie! Velfortjente priser! Ler meg skakk av replikkene og tempoet.

Glamourbibliotekaren sa...

Maren: Jeg også! Spent på hvilke andre Stars Hollow-venner som dukker opp etterhvert! Så et bilde... :)

Kristin sa...

Takk for tips! Artig gjensyn med Drella! Haha men kjempegøy serie.

Populære innlegg