fredag, oktober 26, 2018

Glamorøs fredag


God morgen fra hjemmekontoret! Her ved kjøkkenbenken er teen straks klar, det er fremdeles mørkt ute og derfor har jeg tent et lys, jeg har en bitteliten lilla stemorsblomst i en bitteliten vase her - den fant jeg i hagen i går - og snart skal jeg tenne opp i ovnen og deretter vekke min egen lille. Håret er nyvasket, jeg dufter av min elskede Coco, og gleder meg til å se hvilke nye plater som lanseres i dag. Ferske croissanter er på planen, fredagsblomster også, og jeg gleder meg virkelig til å trekke kanne etter kanne med deilig te. Jeg er så takknemlig for te!! Jeg gleder meg over hver eneste kopp!

Planene for helga er sosiale og koselige - vi får besøk av små og store venner, og vi skal på besøk. Kanskje bake litt i den forbindelse, det er noen her som er veldig ivrig etter å "lulle bollel". Ellers er det mye tid til å lese bøker, både sammen med min datter og for meg selv. Samt Morgenbladet og morgendagens Bokmagasinet. Fredag ettermiddag etter barnehagehenting, helga ligger foran oss - det er ukas høydepunkt. Gleder meg!

Hva med dere? Har dere fine fredager? Håper så mange som mulig av dere vil legge igjen rapport her i kommentarfeltet, det er så koselig! Mange av dere poengterer at fredagsrapporteringa - og lesinga av andres - er en stor del av glamorøs fredag, det skal man virkelig ikke kimse av. Værsågod, ordet er deres. 

mvh eders
Glamourbibliotekar

P.S. Nå har det blitt lyst, og utenfor vinduet mitt har kaprifolen virkelig eksplodert! Erteblomstene også. Takknemlige blomster som kommer tilbake og tilbake! Her må plukkes inn. 

40 kommentarer:

linn sa...

God morgen :)
Sitter på jobben utenfor Lillehammer, og gleder meg til en helg fylt med festiligheter. Dagens glamour effekter er en fin hjemme strikket ullgenser, og en kopp kaffe. Det er de små tingene...

Ellers tror jeg helgen blir rolig med radio, strikking og søknads skriving på jobber...

Ha en ellers fin Fredag.
L

Anonym sa...

God morgen,
Dagens glamour er nyvasket hår og skjorte. Sitter på kontoret og har en fin bunke med ting å gjøre i dag, og det er deilig. Syns ukene bare flyr for tiden, og fredagene kommer på rekke og rad. Ikke så verst det altså. I helgen skal vi lage lammelår til gjester og forhåpentligvis male litt på søndag. Blir en deilig helg.
Ønsker alle en gi fredag!

Signe sa...

God fredag!

Glamouren er på plass med nyvaska hår, perler i ørene og ny, lyseblå ullgenser. I tillegg er det luksus å kunne være tidlig på jobb og få unna en del arbeid mens det er stille. I helga blir det selskap, skogstur og kanskje en tur på kunstutstilling.

God helg!

Anonym sa...

God fredagsmorgen! Dagens glamour hos meg er leppestift og grønn ullkjole, og en kaffe mocca på vei til jobb. Jeg skal gå tidlig fra kontoret, som en belønning etter jeg er ferdig med et møte jeg gruer meg til. Så blir det hjem til fredagsvask av huset. I kveld skal jeg og mannen på date med middag og kino, i morgen blir det julemarked og søndag loppemarked. Ei superfin helg ligger foran oss, med andre ord :)

Maje sa...

Rødrosa og gul soloppgang over Mjøsa. Rim i løv på bakken. Høsten kan være veldig fin. I helgen er det dugnad og logistikk med kjøring av barn hit og dit, men jeg har også planer om å få sydd litt, og muligens også ta frem instrumentet? Det er så lenge siden jeg har øvd at jeg tror det er på tide å se om jeg husker hvordan jeg gjør det:) Ellers tror jeg det kanskje blir sesongstart for hjemmelaget, varm punsj i kveld. Appelsin- og ingefærpunsj, kanskje? God helg!

S sa...

God fredag!
Her i nord har kuldegradene kommet, og det medfører klar himmel og oktoberlys, samt siste rest av sollys på fjelltoppene. Utrolig fint og veldig deilig etter uker med regnvær og lavt skydekke. Jeg sitter her med nyvasket hår og kjenner at jeg er nokså sliten etter å ha vært på jobbreise denne uka. Men har god oversikt over hva jeg behøver å få gjort, og har for tiden motivasjon til å få ting unna slik at jeg slipper stress like før jeg skal slutte her. Det er litt glamorøst i seg selv å kjenne at man er sliten, og at man har arbeidet hardt.

Helga byr på husarbeid (som alltid), men jeg MÅ få ryddet i klærne mine, få sortert bort sommerklær og se over hva jeg trenger. Den nye jobben byr på en litt annen dress-kodeks så må ta hensyn til det. Skal også ferdigstille et strikkeprosjekt, og kanskje starte på et nytt prosjekt. Lese litt i boka jeg holder på med. Og være sammen med familien min, som jeg har savnet i dagene jeg var borte.

Ønsker alle en fin fredag!

S

Elin sa...

Endelig er du her, du fine fine fredag. Hektisk uke med to kveldsarrangementer med jobb, i tillegg til fulle arbeidsdager. Jeg gleder meg veldig til deilige kvelder i sofaen med mannen, god mat, noe godt i glasset og Le Bureau (NRK) og Bodygard (Netflix). Sola skal skinne hele helga, men det skal bli kaldt. Fikk nettopp en snap fra min studentsønn på Ås, der kom de første snøflakene akkurat nå... Peisen skal få jobbe i helga:) Sort skjør, sort, topp og deilig blå cardigan i dag. Nydelig fredag alle!

Anaruh sa...

God morgen fra et rimkledd Bærum! I påvente av ferdigbefaring av husrenovering (og dermed klarsignal til å begynne å bruke vedovnen igjen), brenner jeg lys som besatt og dagens stikkord er ullglamour. Dagen startet med en kanne Assam fra Marks & Spencer og femti sider i en bok jeg koser meg skikkelig med, og te og bok (og aviser) er vel egentlig beskrivende for helgens planer også. Og kanskje et varmt bad? Drømmer om et nå i alle fall! Ønsker alle sammen en riktig god helg!

Anonym sa...

Hei igjen:)

Jeg er så heldig at jeg ser havet fra kjøkkenvinduet. Så jeg har sittet å sett på soloppgangen. Den var nydelig i idag!
Ellers har jeg på stor varm islansdgenser og perler i ørene. Tatt på en moringa parfyme på body shop. Alle flasker er skrapa.. så på tide med noe nytt. Jeg skal nå dra og skifte dekk, med te på termos og bok i vesken.
Ha en flott helg!��
Hilsen Yvonne

HildeSofie sa...

God fredag!
Jeg startet dagen med å gjøre unna litt trening, og nå er jeg på plass på kontoret, med en stor kopp te (Kusmi Bouquet de fleurs). Jeg har grå bukser og en hvit genser med sort trykk, og neglene er fremdeles blå (etter markeringen av FN-dagen onsdag). Duften er Coco Noir, som så ofte før.
Planer for helgen: I ettermiddag svinger jeg kort innom et lite treff med gamlejobben, og i morgen kommer en liten gjeng av dem hjem til meg for middag, vin og skravling, det blir hyggelig. Søndag skal jeg treffe en venninne på kafé, det er lenge siden sist så det blir fint. Ellers blir det aviser, te og lesing av pensum (snart gjennom alt!).
God høsthelg til alle :)

Anonym sa...

Endelig fredag! Dagens beste glamourfaktor er en liten baby som begynner å finne døgnrytmen som resten av familien har, hurra for sammenhengende søvn på både meg og lillesøster! Nydusjet og tatt på en fin jobbskjorte som nå er blitt hverdagsskjorte, det er lenge til jeg skal på jobb igjen og den fine skjorta kan ikke henge ett år i skapet. Ellers blir det nyvasket leilighet, god kaffe, fine blomster på bordet som ser ut som gigantiske rødkløver og fyr i peisen. God helg til alle!

Alene sa...


Hei gode fredag!

Dagens glamour er deilig ullkjole med rødbrune strømper. Ringer i ørene og ikke annen lukt enn deo fra biotherm (og nyvasket hår).

I dag har jeg sommerfugler i magen. Sønnen kommer hjem fra studiene for en skarve natt. Tenk at man bare blir mer og mer glad og tussete etter dem, selv om de begynner å bli voksene! Så i dag blir det en hyggelig middag med vår lille familie.
Ellers blir det nok cafétur med de vanlige i morgen. Litt lenge siden sist siden det har vært mange høstturer på folket.

En liten fredagsrengjøring står på programmet. Med litt god musikk på øret og tanken på hvor godt det lukter etterpå er vel det litt glamorøst også (i hvertfall her i huset, hi hi)

Polkadotdays sa...

Det høres ut som en fin fredag! Her er det vakker vintermorgen, jeg nyter kaffe og Morgenbladet, og straks skal jeg svippe bort til fineste Gudrun for å synge litt Grieg, litt Cole Porter og andre fine sanger til en konsert vi skal ha sammen. Har på meg et vakkert silkeskjerf fra Sissel Edelbo, og yndlingsparfymen Lavandula fra Penhaligon's, som dufter fantastisk av lavendel. Ønsker deg en fin fredag og en god helg!

Kirsti sa...

Frost på bakken, i går gjekk eg tur i snøen i skogen. Vips nærere vinteren i Trondheim.
Hurra meg rundt på jobb, bittelita pause no. Nyklipt på håret(hurra for fridag i går med frisørtime) Smalt, svart fløyelsskjørt, sennepsgul ullgenser og eg dristar meg til halvhøge hælar og kåpe til og frå jobb. Helgeplaner er få, og det er gull, etter 4 helger på rad på reise. God fredag til alle!
Og eg har ein stemorsblosmt ved trappa, som har såd seg sjøl, kanskej eg skal plukke inn den, dersom den har tålt frosten i natt?

Lotta sa...

Gode fredag! Fra vindusplassen min på jobb ser jeg ut på den opplyste høsthimmelen og de siste, fargerikene løvene på trærne – denne Oslohøsten har vært så vakker hele veien så langt. Jobbmessig vrir jeg hjernen med noen vanskelige, faglige utfordringer i dag, og når jeg er ferdig for dagen skal jeg rett ut og spise med avdelingen. Det blir hyggelig! I helga er det ingen andre planer enn lange frokoster med alle helgeavisene, en ekstra grundig husvask og huspepp, en søndagstur i skogen og ikke minst – Robyns nye plate (!!!) på repeat. God helg alle sammen!

Stine Arkeologine sa...

Fredagen startet bra da jeg våknet med hodet fylt av gårsdagens operafest! Det hjalp på, siden det ble lite søvn da den yngste fant det for godt å være våken i over en time i natt (vekket meg klokka tre for å spørre om han kan få vannkikkert til jul.. Da svarer man jo helst at det absolutt er en mulighet, og da ble han så glad at det gikk jo ikke an å sove videre bare sånn med en gang). Ja, ja. Har drukket mye god kaffe og skal snart gå en tur rundt et vann i lunsjen, det blir fint! Har rutete skjørt, høyhalset bluse og mitt fineste sølvarmbånd i dag, og har til og med tatt på en gammel parfymefavoritt (Roma) i anledning fredagen. Riktig god fredag og helg, alle sammen! :-)

Agatha sa...

God fredag! Startet dagen med å forsove meg, noe jeg virkelig aldri gjør. Men bestemte meg for å ta det rolig, allikevel følte jeg meg litt "rufsete" da jeg dro hjemmefra. Desto hyggeligere var det da å få et kompliment fra en kollega for min Odd Molly-jakke. Dagen begynte tross alt bra.

Nå i lunchen blir det en tur til en av kaffebarene i nærheten, det er liksom lov på en fredag.

Ellers blir det selskapeligheter i helgen, med bursdagsfeiringer og kjærestefeiring. - Og så må jeg si takk til de som tipset meg om hvordan være mindre "scrolle-avhengig". Særlig Glamourbibliotekarens tips hjalp godt. Noe så enkelt, og så har jeg ikke kommet på det selv. Takk, takk!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! Her i bodøbyen har vi også ENDELIG fått fint vær, og i skrivende stund sitter jeg på jobb og har sol i fjeset (!) og økologisk darjeeling i keepcup'en min. Jeg var så værsjuk tidligere i uka at disse finværsdagene med minsugrader og knallblå himmel er mer enn veldig kjærkomne. Chanel på leppene og Romance (Ralph Lauren) på halsen gjør også godt.

Helga blir veldig glamorøs - jeg og hunden skal nemlig ut på eventyr til et sted hvor vi ikke har vært på flere år, til et av øyværene rett utenfor byen. Der skal vi besøke fine folk, deriblant et par unger som kommer til å sørge for overdose kjærlighet og underholdning for hunden, i det minste. Jeg har med et strikkeprosjekt som skal avsluttes; en Oslo-anorakk strikket i restegarn, og så har jeg ei bok som kanskje skal leses ferdig (Ikaros, Axel Jensen. Klassiker, men aldri lest den før.)

Men mest av alt: Tror vi kommer til å tilbringe mye tid utendørs, både langs veier og i terrenget. Utsikta der er magisk, for øyene ligger HELT ut i havet, og været skal være fint, så sikten blir bra. Kameraet blir nok med, men mest av alt skal jeg bare nyte å puste - fysisk og mentalt! God helg, alle som én!

Gunn sa...

God glamorøs fredag! Jeg har nok ikke rapportert her før om mine fredager, men en gang skal være den første. Den beste glamoren så langt i dag var en morgentur i snøbyger med mine firbente venner til biblioteket. Det var godt etter alt for mange dager med regn i høst. Godt å kjenne den kjølige lufta som gir farge på kinnene, men jeg skulle ikke ha glemt hanskene hjemme. Nå skinner sola og det er rett og slett vakkert ute. Helga blir rolig med noen ekstra forseggjorte middager kanskje, lesing, radio og TV-titting. Stjernekamp har vært det store i høst, men morgendagens sending blir ikke det samme uten fantastiske Ole Børud. Han burde ha vunnet, spør du meg. God helg til alle glamorøse.

Glamourbibliotekaren sa...

Linn: Absolutt de små tingene! Fin fredag til deg :)

Anonym: Fredag nesten hver dag jo! :D

Signe: Fint å starte tidlig! Da blir fredagen ekstra lang og det er jo bra :)

Anonym: Lykke til med møtet! Bra belønning å gå tidlig :)

Maje: Åh, punsj hørtes godt ut! :)

S: Sommerklær.. der sier du noe. Har ikke rydda dem bort ennå jeg heller :)

Elin: Ha det fint med en hardarbeidende peis! :)

Anaruh: Begynte med Assam her også, fra Fortnum & Mason! :)

Yvonne: Deilig å se sjøen! Har planer om å bygge et fem meter høyt utkikkstårn på huset vårt, for da kommer vi til å se den også.. haha! :D

HildeSofie: Å jaaa! Den Kusmi-teen har jeg jo i skapet et sted! Må lete den fram, den er super! :)

Anonym: Så herlig med bedre døgnrytme! Det er definitivt glamourfaktor :)

Alene: Bra motivasjon for helgevasken! Der sier du noe forresten. Hmm. Jeg må til pers! :)

Polkadotdays: Hils Gudrun! :)

Kirsti: Ja, plukk den inn! Trofaste tapre små selvsående nusselige blomster <3

Lotta: Oslohøsten har vært gull! :) (og Robyn, hurra!!)

Stine Arkeologine: Vannkikkert må man jo ha :D Håper du får tatt igjen litt søvn!

Agatha: Så bra rådene hjalp forrige gang! Ha en god helg! :)

Elisabeth: Gratulerer med finvær! God tur til havgapet! :)

Gunn: Velkommen inn i kommentarfeltet! Ole kan man heldigvis både høre på plate når som helst (et must!) og på konsert til vinteren, det kan virkelig anbefales. God helg! :)






Marianne sa...


Riktig god fredag til alle!

Fridag for meg i dag og jeg har nettopp kommet fra frisøren. Utrolig deilig etter å ha følt meg som en vandrende ettervekst lenge. Har så hyggelig frisør som gjorde glamorøse underverker med mitt vår, sommer og høstslitte hår. Veldig lenge siden sist med andre ord :) På vei hjem kjøpte jeg med noe godt fra bakeren og har nå fyrt opp i peisen. Aviser og ny bok venter. I dag er sønnen min 26 år. Like gammel som jeg var når jeg fikk ham. Det er både lenge siden og ikke så lang tid siden jeg gikk på Blindern med stor mage. Takknemlig for ham og søsknene hans som har gitt og gir så mye glede, både som små og store. Litt prosjekter hjemme og turer i skogen venter i helgen. Nyt fredagen videre!

Anonym sa...

Gleder meg over 2 flasker nyinnkjøpt badeolje fra mitt yndlingsmerke Nesti Dante i turkis. Disse tidlige høstmorgenene ble mange ganger bedre etter et varmt bad med dette. Antrekket er grått og hvitt, heldigvis med fine øredobber. Helgen blir kjærkommen, med viltgryte og rødvin som kveldens høydepunkt. God helg! Vh Astrid

Ina sa...

Fin fredag her, kjær parfyme på (Lancôme Magie Noire), blå kjole og nye sko som jeg får bittelitt gnagsår i, men ikke verre enn at et plaster burde hjelpe :-) Så vidt minusgrader fra morgenen av, men nå er det åtte pluss og jeg tror jeg skal spise sen lunsj ute (under pledd og varmelamper på jobbens nabokafé). Hvis man kan ønske seg noe her i denne fine bloggen, som jeg er så glad i, så er det mer parfymesnakk! Så fint å lese om signaturduften din her om dagen. Kjenner meg så igjen i det å ha sine egne dufter som ikke alle andre har. Skriv mer om parfyme da! Tusen takk :-)

Trude sa...

I dag er det en mye bedre fredag enn forrige uke (takk igjen for de hyggelige hilsenene). Jeg har som vanlig hjemmekontor og det betyr lite ytre glamour, men veldig glamour å slippe pendling inn til byen og istedet går tur på nærmeste vinåker med hunden vår. Både hun og jeg blir glad av det :)
I helga skal temperaturen gå drastisk ned i Katalonia og jeg har store planer om å gjøre rent vedovnen, kjøpe inn en Erica samt mengder med klementiner og nyte at høsten kommer hit også. En riktig god helg til alle! Eller som man sier her - Bon cap de setmana!

randistubban sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
slikejenter sa...

Jeg er litt mismodig i dag - min lille datter var så lei seg i går da hun ble holdt utenfor leken av noen andre jenter. Mamma-hjertet blødde litt, men vi fikk snakket om at det var leit, og at vi skulle finne på noe hyggelig sammen. Håper det hjalp litt - jeg tror/håper jeg tenker mer på det enn henne. Så litt trøtt i dag, etter lite søvn.

Men jeg har fått meg en dusj parfyme, og nå: en kopp nybrygget kaffe! Det trengs når hodet er litt utladet. Håper å få være masse sammen med mine kjære i helga, vi har bestemor på besøk og det er koselig. Og en løpetur i høstsola - det vil jeg ha :)

Det er så hyggelig å lese om fine fredager og fine helgeplaner! Så forkjellige, men med så mye godt innhold :)

Randi sa...

Hei!
Det første jeg tenkte på da jeg våkna i morres var at alt jeg drømte inatt ville si meg noe, og at det kjentes både viktig og riktig.
Det andre var at det er fredag! og dermed Glamourøs Fredag! :-) Hurra! :-)
Så nå har jeg storkosa meg med kaffepause og masse koselig lesning.
Jeg tar fri idag siden jeg skal ha lørdagsåpent verksted i morra, søndag må vi ut i skogen tenker jeg.
Trondheimsfjorden er grå med regn(snø?)byger over, men det gjør ingenting for jeg har fyr på peisen og kan beundre den gjennom store stuevinduer. Vi er heldige som har tak over hodet!
Foreløpig verken sminke, duft, smykker eller fine klær, men jeg ble litt nysgjerrig på den lavendelparfymen og fikk også lyst på en hårklipp, begge inspirert av dere.
Pusler videre i heimen og ønsker alle ei riktig god helg! <3
PS, klem til slikejenter <3

Glamourlegen sa...

Rødstripete langermet trøye og svart cordskjørt, begge velbrukte og begge fra Mads Nørgaard. Fønet håret i to minutter mens småtrollene så på iPad i morges. Brukt fridagen på ærend og hos tannlegen, endelig en time på baken før henting i bhg. Er sliten og furten og demotivert og sur, og ny syvdagers arbeidsuke begynner i morgen tidlig. Tror jeg avslutter klagesangen der. Trives jo på jobb, skal på hytta med familien neste helg, alle er sånn passe friske-ish, hadde null hull. Plukket opp en jæskla dyr vin fra byens spesialpol, skal smattes på sammen med mannen i kveld. Tenker å smatte litt på ham også.

Gode tanker til slikejenter, håper det går seg raskt til! Forøvrig glad fredag, og god helg alle :)

instance sa...


Fredagsglamouren ble innledet av nydelig vintervær i morges - etter ukevis med hovedsakelig kjipt vær her nord nytes sola litt ekstra - så lenge vi har den. Antrekket i dag ble mørk blå dongeribukse, en supermyk sennepsgul ullgenser fra Maud som jeg snappet opp på salg i sommer og astronautøredobber fra Museum of Natural History i NY. Som dagens te fristet merkelig nok bare Lipton yellow Label, så da ble det noen liter med den. :D Nå stikker jeg tidlig fra jobb for å pakke vintertøy og dra på hytta - vi har ikke strøm eller vann, så nå må alt som kan fryse og bli ødelagt hentes ned for vinteren. Hytteglamouren kommer til å bestå i å endelig få satt opp bokhylle - vi overtok hytta i fjor, og har til nå hatt bøker i vinduskarmer og kurver - en ikke helt tilfredsstillende løsning for en bibliotekar.

God helg, alle sammen!

.mette sa...

Fredag ja. Skulket trening, men jeg har trent tre ganger denne uka, så jeg fikk ikke dårlig samvittighet. Tok dagen trinn for trinn: hytta, IKEA, Dun of Norway, hjem. Skrudd på varmekabler, kjøpt servietter på IKEA, første julepresang i hus fra Dun of Norway, handlet grønnsaker til planlagt gryterett, så nå er jeg helt i ro til jeg skal sette på meg linkjolen, festmaska og er klar for Manon på Den Norske Opera. Gleder meg. Elsker ballett og opera. Etter operaen skal vi spise gode oster m rødt i glasset og se fredagens to krimserier. Dette må bli bra! God helg. Mette

Løvemunn sa...

God glamorøs fredag! Fordelen med å rapportere sent, er å kunne kose seg med å lese om andres fine fredager først. Dagens glamourfaktorer er nyvasket hår og høstpremiere på l'Artisan Parfumeur Timbuktu i dag, som å klemme en god venn jeg ikke har sett på lenge. Har også gjort det i dag, altså gitt en klem til en venn som har vært lenge borte. Skal skrive eksamen hele helga, litt stress men også et mentalt frirom.

Frøken Desibel sa...

God fredag!

I dag hadde jeg ikke noe lyst til å dra på jobb, men kom meg av gårde til slutt. Det er slitsomt å være voksen av og til altså :D Har på svart blyantskjørt, bluse og cardigan i gylne farger og et fint kamésmykke.

Snart skal jeg komme meg fra jobb, ta en liten styrkeøkt og deretter ta på meg dirndl for et lite spilleoppdrag i kveld. Resten av helga går med til øvelser og forhåpentligvis en løpetur.

Håper alle får en flott helg!

Inger sa...

Grått og surt ute, fint vær ute til å være inne i! Nå har jeg landet i godstolen med et digert krus te, i dag er det Twinings eple, rosin og kanel. Og med katten på fanget og fyr i vedovnen føles livet riktig bra. Fredagsglamouren er rutete grått skjørt, perler i ørene og rundt halsen. Var innom blomsterbutikken på vei hjem fra jobb, og nå prydes stua av to flotte orkideer. Litt jobbing blir det nok i morgen, men vi skal også få tid til en liten tur på hytta. Ha en fin helg!

Helga sa...

I dag føles fredagen ikke så glamorøs ut, men høydepunktet er at mannen kommer hjem etter å ha vært borte halve uka. Det blir skikkelig fint! Helga er litt stressende, men koselig, vi skal i 90-årsdag på andre kanten av landet. Så da blir det maraton-kjøring bort på lørdag og hjem igjen på søndag. Pjuh, godt det ikke er hver helg!

Ida sa...

Hei glamorøs fredag! Du føles ekstra god i dag. For så langt har vi hatt nydelig høstsol (som jeg nesten ikke kan få nok av nå i mørke nord), jeg har ryddet i "hagen", og kattepusen begynner å bli bedre etter tanntrekken tidligere i uka. Og det sistnevnte er jo det aller viktigste for oss! Så nå kan vi senke skuldrene, nyte mange kopper te og spise masse god mat. På menyen står kyllingsuppe, boeuf bourguignon og Mont d’Or ost. Og hvis jeg får ånden over meg skal jeg bake en eplekake med mandler og vaniljesaus. Ellers har vi ferske blomster i vasen, kald ingefærøl i kjøleskapet og planlegger å bare kose oss med gode filmer og masse stearinlys. På søndag skal vi stille klokka og da vanker en times ekstra søvn. Jeg liker egentlig ikke vintertid for det føles som dagene blir kortere hos oss i Tromsø. Men samtidig har jeg så gode minner fra barndommen når vi fikk sove litt lenger og begynne å kjenne på juelstemninga i mørket. Og det kan jo hende dette blir siste gangen vi stiller klokka til vintertid...? Jeg skal iallefall nyte det! Riktig god helg til både Glamourbibliotekaren og alle dere andre fine folk. Klem fra oss i kattelivet <3

Ellen sa...

Tenk, det er glamorøs fredag i dag igjen! Synes ikke det er lenge siden forrige gang. Idag er jeg riktig glamorøs, med et nydelig halssmykke jeg fikk av min kjære til 10-års bryllupsdagen, som vi feiret forrige uke. Oppussingen av leiligheten er snart ferdig, i dag kom garderobeskapet i gangen på plass. En (nesten) ryddig leilighet og friske blomster bidrar også til glamouren. Nå venter min kjære med middagen, han er utrolig god til å lage mat! Jeg er heldig!
Håper det ordner seg for datteren til Silkejenter, sånt er leit å oppleve. Jeg skulle ønske at folk var snille med hverandre.
Det er godt med denne bloggen. Den inspirerer til å gjøre det koselig og se det vakre rundt oss, og å glede oss over også de små tingene. Og så finner jeg mange gode te- og lesetips!
En riktig god og glamorøs helg til dere alle!

Elida sa...

Glamorøst med opphaldsver og sol etter dagevis med regn og grått, 3 lag med ull og tur med jobb-ungane. Henta Maja Lunde og Lisa Aisatos nye bok "Snøsøsteren" etter jobb på bokhandelen. Viktig å støtte opp om dei butikkane ein vil behalde! Om eit par timer installerer eg og mor oss på nattoget frå Stavanger til Oslo, for i morgen kveld skal me sjå "Phantom of the Opera" på Folketeateret. God helg!

Ingrid sa...

Fin fredagsglamour: Å kunne starte dagen rolig etter en veldig lang torsdag. Planene for helga er å lese noen sider i boka mi og kanskje lage gresskarsuppe, og ellers holde ambisjonsnivået lavt. Tror det blir veldig fint. God helg til alle! PS: Takk til Glamourbibliotekaren som tipset om Salongen som podcast - ny favoritt :)

Kristin sa...

God, sen glamorøs fredag! I dag morges gledet jeg meg aller først over å våkne med nyklipt og nyvasket hår (i likhet med flere her ser jeg:). Deretter over å finne frem min fine strikkelue i en nydelig gammelrosa og slå fast at den passet perfekt sammen med sesongens nyinnkjøpte jakke - de er begge i litt spesielle toner som ikke passer til hva som helst av farger. Flaks! - og det å gå ut i kulda ble straks litt mer lystbetont. Resten av helgen skal brukes i iskald, frisk havluft, og inne med strikketøy, bøker og sjokoladekake, det siste i anledning et familiemedlem som har bursdag. Ha en fin helg alle sammen!

Glamourbibliotekaren sa...

Marianne: Gratulerer med sønnen, og god helg! :)

Astrid: Deilig med morgenbad :)

Ina: Takk for ønske, ikke meg i mot å skrive mer om parfyme :) God helg!

Trude: God høst i Barcelona! :)

Slikejenter: Åå, føler med deg! Sånt er så vondt. Her har vi voksne et enormt ansvar, for jammen er det mye mobbing i media og overalt. Og barna lærer. Håper dagen og helga tar seg opp for dere! Klem! :)

Randi: Vi er definitivt heldige som har tak over hodet! Og ei seng å sove i. God helg! :)

Glamourlegen: Håper humøret steg utover dagen, hihi! God arbeidsuke! :)

Instance: Jeg er veldig glad i yellow label selv, jeg! Lykke til med hyttebiblioteket! :)

Mette: Så koselig! En tur i operaen setter gullkant på fredagen :)

Løvemunn: Åh ja, Timbuktu er super! :)

Frøken Desibel: Kjenner meg igjen, det er slitsomt å måtte dra på jobb i blant! Men men. Vi er heldige som har jobber. God helg! :)

Inger: Høres ut som en veldig bra start på helga :)

Helga: God tur og kjør forsiktig! :)

Ida: Høres ut som en fin helg! :)

Ellen: Takk for hyggelige ord! Gratulerer med "ny" leilighet, og god helg! :)

Elida S: God tur til Oslo! :)

Ingrid: Så bra du likte Salongen! God helg! :)

Kristin: Høres herlig ut. Havluft! :)

Populære innlegg