torsdag, oktober 25, 2018

Torsdag, oktober, Turgenjev, Ella Fitzgerald, oolong, morgen, elskede høst


Når beina plutselig bare går av seg selv i en annen retning enn man skulle og man svinger inn på en yndlingskafé før åtte om morgenen, da vet man det blir en fin start på dagen. Særlig når det romler i magen fordi man i tidsnød måtte velge mellom dusj eller frokost før man løp ut av døra hjemmefra pga sovende varm liten unge som ville ligge tett inntil lengst mulig (velger jo alltid dusj over frokost), og de har grove rundstykker (og kantina på jobben ikke åpner før ni uansett). (Forvirrende setninger, jeg vet, men sånn er hodet mitt om morgenen.)



Og fargene. 


Og Fagerborg. 

Ha en riktig fin torsdag alle sammen! Det har jeg!


3 kommentarer:

Eline sa...

Så fin tekst med forvirrende setninger som passet veldig bra likevel for en beskrivelse av en hektisk morgen! Kjente meg igjen, min start på dagen var ganske lik pga en liten, sovende, varm kropp som det var vanskelig å frigjøre seg fra.

Spl_mbl sa...

Fagerborg er vakker ja, der leier den ene datteren min hybel, mens hun blir jurist, og oolonga og utsikt, blir ikke bedre, og tanker kommer og kommer, de definerer ikke hvem vi er����������

Glamourbibliotekaren sa...

Eline: Ikke enkelt det der! Min lille er b-menneske og vil gjerne sove lengst mulig...

Spl_mbl: Fagerborg er mine tenårs Oslo! Og Sagene såklart.

Populære innlegg