fredag, november 09, 2018

Glamorøs fredag


God morgen! Her ligger tåka tett! Desto koseligere å sitte inne, fyre i ovnen, drikke te og høre på fin musikk. Det er fredag og den store platekjøpedagen; digger jobben min!

Stripete genser, svarte bukser, grå varm cardigan og good hair day er mine glamoureffekter! Samt Laguna og raggsokker. 

Planene for helga er få, og det kjennes veldig bra. Vi skal bare kose oss her hjemme.

Håper dere vil legge igjen rapporter i kommentarfeltet! The more the merrier, som vanlig. Dere vet jo hva jeg mener om den saken. Alle er velkomne!

mvh
Glamourbibliotekaren

48 kommentarer:

Ingerid sa...

Blir jeg først? Nå ble jeg riktig glad, glamorøs fredag er alltid fint, men i dag innbyr liksom været litt ekstra til å lage gullkant på tilværelsen selv. Her på hjemmekontoret er det rotete, dessverre, men Pc'en er i gang og jeg har tent en koselig leselampe. Siden jeg er på loftet ser jeg rett ut på gule trær og nakne trær, og på tåken. Antrekket er komfortabelt og den digre Mon amie-koppen med kaffe og melk er tømt. Helgen bringer festligheter med venner, fulgt av familiekos. Kanskje en god tur i skogen på søndag? Nå i november er det godt å kjenne på gledene ved høsten før den mer travle adventstiden setter inn. God helg til alle!

Skydronninga sa...

Hei og god fredag!
Kroppen kommer seg - etter en røff uke, det er fint! Barna har det bra, og det er rolig i huset, den minste og mykeste sover. Her er det også tåke, men jeg tar meg i at for hvert år liker jeg egentlig høsten bedre og bedre! Forløpig er antrekket det jeg rakk å slenge på meg i morges som er på, men etter en tur ut venter en dusj, og da skal antrekket oppgraderes noe. Kanskje rekker jeg å ta en liten hjemmespa (les god rens og maske! Mer blir det ikke tid til for tida)? Helga skal tilbringes med et lite besøk og en hyggelig anledning der storfamilien samles! Ellers blir det te, lesing, trilletur og slikt som faller oss inn! Dagens glamoureffekt er definitivt å være frisk og rask - og ha energi! Ja, og at husbonden støvsuget huset i går!
God helg til alle! PS. Hørte på John Coltrane låta du lenket til på bloggen, fin stund der jeg gjorde ikke noe - og det ga virkelig energi for dagen! Gjør dagen bra!

Anonym sa...

God fredag til deg og dine!

Her nytes dagens første kaffekopp sammen med et knekkebrød med brunost. Noen ganger er det akkurat det man trenger!

Greie arbeidsoppgaver venter, og jeg skal avspasere et par timer i ettermiddag - huset trenger litt tilsyn stakkars, men da en kan ta det i eget tempo og med noen små belønninger underveis er det slettes ikke så ille. (Finnes det egentlig håp for voksne rotekopper? )




Elin sa...

Denne uka har gått så fort! Det er egentlig helt sprøtt at det er fredag allerede, men jammen er du velkommen, kjære fredag. En stappfull møtedag venter. Jeg har kledd meg i sort bukse, burgunder topp og bling i ørene. Håret skal takk og lov klippes, farges og pleies i morgen hos min favorittfrisør. I kveld kommer et vennepar på besk. Veldig lenge siden vi har sett dem, så det blir koselig. I morgen er vi invitert til andre venner. Ellers håper jeg å få vasket litt klær og gått en tur i regnet i løpet av helgen. God fredag, alle!

Anonym sa...

God fredagsmorgen! Tåke over kontorbygningen jeg sitter i i Oslo sentrum også, ekte novembergrått innevær. Her inne på plassen min hygger jeg meg med en cortado fra kaffebaren i gata, og formiddagens litt kjedelige arbeidsoppgaver tillater i det minste musikk på øret. Akkurat nå går det i tidlig Cat Power, for et gledelig gjenhør. Og etter jobb ser jeg fram til en tur i svømmehallen (skal helt klart unne meg en liten stund i badstua), å komme hjem til pizza med mann og barn og en tvers gjennom uambisiøs tv-kveld. Signe fredagen. God helg til alle sammen! Lotta

Anonym sa...

God fredag! Tåkete morgen i vestfold også. Er på jobb med nitimen i bakgrunnen,god fredagsstemning på jobb. Gleder meg til fredagskveld med mann og barn, idag er det taco på menyen. Lørdag venter det meg et Spaopphold i Strømstad med en venninne. Vi bestilte oppholdet i august så nå gleder jeg meg. Ellers håper jeg å få lest litt og ellers nyte en avslappende helg. Alltid så hyggelig å lese fredagsrapportene her.Har fulgt bloggen i mange år og synes du lager så fin stemning i postene dine.Ønsker alle en god helg!! Anne Grethe

Trude sa...

God fredag igjen! Her er det hjemmekontor med telys og kaffe. Har smugbegynt på apotekets kongerøkelse (hamstret på romjulssalg i fjor) og den lukta blandet med lukta av klementiner, det er november! Jeg har to lag med ull på for husene er i Spania er jo ikke akkurat godt isolerte. Da er det deilig å ta turen opp i stua hvor mannen har fyrt opp peisen. I kveld skal jeg på venninnetreff og i morgen kommer et nabopar på middag. Ellers håper jeg på å få lest litt, strikka litt og så trengs det å lukes i hagen - denne høsten har det ikke stoppa å regne så det gror overalt! God helg til alle!

Maje sa...

Gråvåt fredag, men det gjør ingenting. Jeg er i grunn bare fornøyd med at høsten strekkes litt lenger på denne måten. Jeg har blyantskjørt og støvletter i dag, og til og med litt skum i håret (kryss i taket), og en liten dusj med Boss Jour. Mannen i huset tar med seg den eldste datteren i huset på konkurransehelg i dag og blir borte hele helgen, så mini og jeg skal ha huset for oss selv. Det blir nok derfor mye kos på sofaen, fyring i ovnen, barne-tv, puslespill o.l. Jeg håper også å få tid til å lese litt videre i Shakespeare essayene og sy litt. Ha en riktig god helg!

Anonym sa...

Endelig fredag! Dette har vært en skikkelig helvetesuke, men nå er det helg og hvile. Biblioteksbøker, god te og rundstykke med perfekt moden tomat til frokost. Myke klær. Sol ute. Kanskje en skogstur etterpå.
Resten av helga skal jeg bare lese, strikke, se The Crown sesong 2, kanskje bake noe godt. Stå opp tidlig og se på at det lysner ute. Legge meg tidlig i nyvasket sengetøy. Ikke så mye fancy-glamour, men desto mere stelle-pent-med-seg-selv-glamour.
Ha en skikkelig god fredag alle sammen!
Ida i Bergen

slikejenter sa...

Åh, kongerøkelse - det skal jeg omsider kjøpe i år! Takk for inspirasjon, Trude!

Fredagen så langt er litt treig - men tanken på fredag er selvsagt helt nydelig. Jeg ser veldig småbarnsmorete ut i dag, med klær jeg måtte slenge på meg pga dårlig tid, og da jeg så et glimt av meg selv i speilet i stad oppdaget jeg en flekk på jaken... Oh well. Det er vel bare jeg som legger merke til det. Men! Det er glamorøse planer på gang! I kveld får vi hyggelig middagsbesøk, i morgen skal vi gjøre litt stas på FAR, siden jeg er borte på søndag (yoga). Jeg ser for meg et glass vin i ettermiddag og det kjennes behøvelig. Det er meldt regn i helga, så jeg håper på innekos og fyr i ovnen :) Håper alle får fine helgedager!

Anonym sa...

Fin fredag! Her venter hyttehelg etter jobb, og det gleder jeg meg skikkelig til. Fjelltur, gode middager og avslapping. Jeg har med Jon Michelet og et fint strikketøy, og gleder meg allerede til å stå opp i morgen tidlig og bare kose meg. Dagens ytre glamour er selekjole og fin fristyre, og en liten kafetur med mannen etter jobb før vi kjører avgårde til hytta.

Kirsti sa...

God fredag! Det er sol og litt novembersol i Trondheim. Finfine greier!
Jeg har sennepsgul kordfløyelsebukse, og kjenner på kontakt med min indre 8-åring, som kunne hatt slike bukser!
Glamour i dag er at mannen og jeg skal på SPA i kveld, bursdagsgavekort som skal benyttes. Og etterpå skal vi fyre opp, spise chili con carne og slappe av. Slik er livet som 50åring!

Anonym sa...

Endelig fredag etter ei lang veke!
Eg bakte honningkake i går (håpar den blir á la perchs) og satsar på prøvesmak i helga!
Dagens glamour består av kvit bluse (ikkje kverdags når ein har to små under 3 år) og no skal eg jammen meg ta på leppestift før eg tek lunch med gode kollegaer :)

Sol på vestlandet gjer glamoufaktoren ekstra høg!

Ingvild sa...

Det aller, aller beste med denne fredagen er at jeg oppdaget ved en tilfeldighet at Glamourbibliotekaren er tilbake. Hurra!! Bloggen har virkelig vært savnet.

Det er nokså beskjedent med glamoureffekter i dag, men blusen er i det minste nystrøket. Og så gleder jeg meg til å gå tidlig fra jobb for å lage hyggelig fredag i heimen. I kveld blir det skalldyr og fyr i peisen, og ellers er det få faste planer for helgen. Deilige november!

Jeg ønsker alle en god fredag!

Linn sa...

Glamorøs Fredag er det beste med Fredagen :)
Tror det blir en stille og rolig helg på oss også da mannen skal jobbe i morgen, og jeg endelig er kommet i gang med trening...
Pluss driver å leser en P J James krim om dagen, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har lest noe av henne før...

Ha en riktig god helg alle sammen :)

Gry sa...

Hektisk uke, hektisk og småsyk fredag, så det er så godt å kunne komme inn hit og ta 5 minutter lunchpause med glamour i sin beste form! Egen glamour er det dårlig med, vanlig jobbantrekk (bukse+skjorte og en dressjakke som går av og på med febertoktene). Senere skal jeg kjøre en VIP til flyplassen, så jeg har satt bilen inn på much needed pleie. HOI - det er jo ganske glamorøst det og!

Lektor Tørrdal sa...

Da er ukens undervisning snart avsluttet. Jeg er i ført svart kjole og tights, og føler egentlig at jeg går i pysjamas. Ellers er dagens smykke min lille fysakk for litt ekstra stryke blant ville elever.
Helgen inneholder teaterbesøk og forestilling med Henriette Stensrup og John Brungot. Ser frem til litt latter. Ellers skal jeg bake kake som farsdagsgave på søndag. Kanskje litt bruktbutikk også?

Anonym sa...

Denne rapporten kommer fra lunsjpausen på jobb. Tok med meg salaten og en fredagsvaffel opp til PC'en, slik at jeg kunne kose meg med Glamorøs fredag. Det er så hyggelig å lese alles rapporter, kjenne igjen noen navn og høre om hverdagene.

For første gang på lenge har jeg i dag tenkt litt over den ytre glamouren. Det ble en rosa'ish Chanel-inspirert jakke til dongeri sammen med rosa trainers. Nå angrer jeg litt på de skoene, for de er semsket og nå regner det ute. Men pytt, jeg er fin inne i hvert fall.

Er i grunnen enig med Maje i at det er greit med høst litt lenger, så dette været (i Oslo) er helt OK. Det er jo kose-seg-inne-vær, og det passer jo bra på en ukeslutt. Jeg skal rett hjem og tenne masse lys, men lurer veldig på hva jeg skal lage til middag. Noen tips?

Ønsker alle en finfin fredag, deilig helg og frisk luft.

Agatha sa...

Altså den "anonyme" med rosa trainers er meg, Agatha. Ser ut som jeg glemte å legge igjen navn.

Helga sa...

Tåkefull fredag her også, eller tåkeuke er mer rett. Det krever litt tilvenning på denne tida av året, bli vant til at man ikke ser sola på ukesvis. Så da kjenner jeg at jeg gleder meg til desember og advent! Selv om jeg absolutt ikke vil starte på jula for tidlig - det er liksom litt juks. Men kan i alle fall begynne å tenke på julegaver og julekort og slikt.

Etter en uke med omgangssyke og unntakstilstand ser jeg fram mot en rolig og frisk (bank i bordet) helg med familien. Har bretta et tårn av en klesvask og skal støvsuge huset, så er vi klare for helg. Eneste fordelen med sykdom er at det påtvang vasking av bad litt tidligere i uka - så da er det lett å bli helgeklar. Tenker jeg skal påspandere en fredagsbukett - spesielt siden det er farsdagshelg og det nærmer seg min kjæres bursdag. Så blir det en helg med god mat og masse kos og lek med verdens herligste ettåring.

Ha en riktig god helg alle sammen!

Randi sa...

Jeg syns det er fredag - mandag - fredag - mandag hele tida!
Joda, jeg har hørt den om at tida går ikke, den kommer, men det må være et annet sted for her fyker den avgårde selv om jeg prøver holde den fast ved å fokusere på øyeblikkene og de nære ting.

Jeg storkoser meg med kaffekoppen min og denne bloggen omtrent på samme tid hver fredag, det er SÅ trivelig!
Ingen glamorøse ytre effekter å fortelle om sålangt, pene klær er ikke særlig forenelig med stofftrykkfarger, vann, stoffstøv osv, men jeg har sminka meg litt og tatt på godlukt. Dessuten skinner lav novembersol på den fine Trondheimsfjorden.

Ikveld skal katten og jeg ha hjemmealenefest siden mannen i huset skal ut med "gutta".
(Når slutter forresten gutter å være gutter, jenter å være jenter?? Jeg sier damer om mine venninner, men mange av dem omtaler oss fortsatt som jenter? Og mannen min er definitivt en mann og ikke en gutt!)

Helga er åpen, hurra!, jeg skal ha helt fri og det gleder jeg meg masse til!
Kanskje vi tar en tur i skogen for å plukke inn litt greiner, kongler og mose?
Det fins mye fin natur der ute som er flott å pynte med.
Men nå; tilbake til skjørtproduksjon!

God fredag og god helg til dere alle <3

Glamourbibliotekaren sa...

Ingerid: Du ble først! En ekstra glamourfaktor der! :)

Skydronninga: Så fint du likte Coltrane-låta! Han er en av mine guder :)

Anonym: Det er fordeler med å være rotekopp også, så kanskje man burde lære seg å sette pris på akkurat det, hehe :)

Elin: Frisørbesøk er digg! God helg! :)

Lotta: Badstu, så deilig! :)

Anne Grethe: Tusen takk, så fint å høre! God tur på spa! :)

Trude: Åh, kongerøkelse, gleder meg sånn til å finne fram min! :)

Maje: Høres veldig koselig ut alt sammen! God helg :)

Ida i Bergen: Definitivt den beste glamouren, spør du meg! :)

Slikejenter: Innekos og fyr i ovnen er nok stikkordet her på Østlandet! :)

Anonym: Åh, fjellet, god tur heldiggris! :)

Kirsti: Du får grave fram kombi-sykkelen og musefletter med plastkuler på strikken, så er du der :)

Anonym: Nam nam, honningkake! Lykke til med å holde blusen hvit :)


Elisabeth sa...

Hei, og god glamorøs fredag! Her har det som sedvanlig vært en travel fredag, så travel at jeg ikke har rukket å lese andre sine kommentarer før jeg skriver selv - men NÅ skal jeg kose meg med kommentarer og en tekopp, etter å ha fått unna arbeidsoppgaver med tidsfrist.

Antrekket er glamorøst; skjørt med rødtoner, sort overdel, Chanel på leppene og Romance (Ralph Lauren) på halsen. Neglene har jeg glemt (!) å lakke, etter å ha fjernet gammel lakk for et par dager siden. Indre glamour er det også nok av - skal avspasere på slutten av dagen og gå på cafe med ei venninne før jeg drar hjem, og nå nettopp fikk jeg telefon om en hyggelig jobbrelatert samtale jeg skal ha på mandag. Egentlig startet glamouren allerede i går ettermiddag, for da bakte jeg grove rundstykker og det ble et til frokost i dag morges!

I kveld tror jeg det blir en rolig kveld hjemme, med ei bok, god musikk og en ferdiglufta hund. I morgen skal jeg på hyttetur med ei venninne til ei bittelita koie i marka, og søndag skal jeg på konsert med Kari Bremnes! God helg, alle sammen - og takk til alle som kommenterer og på den måten bidrar i alle fall til min fredagsglamourgodfølelse!

Ulla-Britt sa...


Fredag på Busvenbua gård. De fleste trærne har kastet løvet så utsikten over Øymarksjøen er ekstra fin. Kirkebyøya speiler seg i vannet. Energiske småfugler tar for seg av fuglematerne i epletreet. Det er vakker, melankolsk novemberstemning. Akkurat spist deilig lunsj med hjemmebekt brød og deilig te. Stor rosebukett og tente lys bidrar til glamourfaktor. Perler i ørene og svak duft av Davidoff Cool Water. Nå skal det støvsuges! En liten tur ned til vannet før det blir mørkt? Og kanskje bake en kake eller to til stuekonserten vår neste fredag.I kveld blir det fin musikk. God helg til alle!

Anaruh sa...

Denne helgen skal jeg fylle med bare fine ting: venninnetreff, bruktbutikk, konsert, tekopper, lesing og familietid. Og hvis jeg får lyst skal jeg bake en av mammas skikkelige klassikere fra 80 og 90-tallet, tror jeg. God helg alle sammen!

J sa...

Endelig fredag, den definitivt beste dagen i uka. Helga ligger som et blankt ark foran en, og man føler det er en evighet til mandag og hverdag. Svarte bukser og okergul bluse, Daisy i ørene og fresh neglelakk fra Essie. Og i likhet med glamourbibliotekaren dufter jeg av Laguna. Ble så inspirert da du skrev om denne parfymen tidligere og måtte finne fram en gammel flaske jeg hadde liggende, og vips, var jeg tilbake til videregående. Parfymer er en tidsmaskin! Ettermiddagen byr på taco og fredagskos med to små. Resten av helga skal jeg være litt ute, kanskje ta en tur på kafè, samt at jeg nok må fordype meg i noen bokanalyser. Håper alle får en fin helg! Snart er det jul!

Glamourbibliotekaren sa...

Ingvild: Så hyggelig! Velkommen tilbake hit! :)

Linn: God helg og god bok! :)

Gry: God bedring og kjør forsiktig med VIPen! :)

Lektor Tørrdal: Man burde jo egentlig gå i pysjamas hele dagen! :)

Agatha: Ja, det er veldig koselig å lese alle rapportene! Mitt ønske er jo at ENDA FLERE velger å legge igjen noe her, det er liksom ikke særlig samsvar mellom antall lesere og antall rapporter :D God fredag! (middagstips: Omelett!)

Helga: Koselig med ettåring! Her har vi snart toåring som babler nonstop for tiden, veldig moro! :)

Randi: For min del kommer det veldig an på hvem som sier "jenter"! Er det kategorien "mann over seksti" som kaller sine kvinnelige kolleger "jenter" får jeg piggene ut umiddelbart og lyst til å frese. Det kan også føles krampaktig når det kommer fra en jevnaldrende kvinne. Interessant tema, og vanskelig å si noe konkret egentlig. Men synes ofte det kan virke helt mot sin hensikt når den som sier det gjør det for å prøve å være ung og fresh, haha. Vi er da kvinner og menn, samme hvor unge vi føler oss. God helg, høres ut som om du koser deg! :)

Elisabeth: Så fint at du poengterer at fredagskommentarene bidrar til fredagsglamourfølelsen! Tror det er sånn for mange, så vi må rekruttere enda flere til å delta! God helg, og takk for nytt uttrykk - "ferdiglufta hund", festlig! :D

Ulla-Britt: Oi, det høres ut som et interiørmagasin! Så lekkert! :)

Anaruh: Høres ut som en bra helg! Fine ting bør man absolutt fylle den med :)

J: Parfymer er helt klart tidsmaskiner! Nesten skummelt, særlig for sentimentale nostalgikere. Og nå fikk jeg lyst på tacos! God helg :)




Inger sa...

Hvor blir dagene av? Må si som Randi at jeg lurer på det, men kanskje det har noe med alderen å gjøre... Nok en travel uke er historie, og fredagsroen senker seg i stua. Vi følger med på sjakk-VM, det er rart at et så langsomt og tankefullt spill som sjakk kan være så spennende! Kunnskapsrike og taleføre kommentatorer er nok en viktig grunn. Ikke så mye ytre glamour her nå, men desto mer avslapning og kos i dag. Huset er noenlunde nyvasket, det står to flotte orkideer og blomstrer her inne, og ute lyser en praktfull julerose opp i et heller trist blomsterbed under epletreet. Den blir bare finere for hvert år. Og så er det veldig koselig å lese kommentarene her inne. Takk til glamourbibliotekaren som leder an hver fredag! Og god helg til dere alle!

Ragnhild sa...

God fredag! Dior Dune, morgengaveperler i ørene og nye vintersko er dagens glamoureffekter her. Dessuten sier jeg som flere før meg, det er så utrolig koselig å lese denne bloggen (ikke bare på fredager altså, jeg leser hver dag!), og jeg blir så inspirert av alle rapportene fra lesere. Føler meg så inkludert, som at vi er en stor gjeng her, veldig hyggelig :-) God helg alle sammen!

HildeSofie sa...

God fredags aften! Sen rapport herfra, etter at sjefen fylte hele dagen min med tre ulike møter, hoho. Men endelig er det helg! Jeg rapporterer fra sofaen, har byttet til myk bukse og varm ullgenser, og har rett og slett åpnet en av de bedre flaskene med rødvin som jeg hadde liggende. Jeg feirer nemlig at leiligheten min IKKE brant opp på onsdag, og også slapp unna brannvesenets nødvendige inngrep for å komme til med slukking. Fire andre i bygården var dessverre ikke like heldige. Sjekk røykvarslerne deres, folkens, og forsikringene!
Planene for helgen er ikke avanserte, jeg skal hvile, lese og ta igjen litt av jobben som jeg jo ikke fikk gjort da jeg var mest opptatt av om jeg hadde en leilighet å komme hjem til.
God helg til alle!

Marianne sa...



God fredag til alle!
God dag på jobb i orange småblomstret bluse og lang blå cardigan fra Indiska. Jeans og nye boots. Nå venter en rolig fin helg uten mye planer. Drar til Lysekil i morgen for å hamstre te, gå tur og spise lunch med mannen min. Det er ikke langt herfra og jeg ble inspirert av at det jo er fint der på høsten også :-) Gleder meg!

Riktig god helg videre alle sammen!

Silje sa...

Hei hei! Fin fredag i Trondheim, har avspasert halve dagen og vært på kafé med god venninne, det er glamour det! Har på meg halvhøye hæler og har nyfrisert hår, føler meg fin :-) Koselig stemning i bloggen her, så fint å lese om andres fredager. Nå blir det kino og deretter sen middag foran gullrekka med mannen min. Ha en kjempefin helg alle sammen, og særlig Glamourbibliotekaren, som investerer tid og vett og kloke ord til oss hver eneste uke :-) Hasta la vista!

Kristin sa...

God fredag! Uglamorøs oppkjøring til helga da jeg begynte å bli syk (igjen) i går kveld, og måtte dra tidlig hjem fra jobb idag av samme grunn. Men, det kunne tross alt vært så mye verre, og nå er formen litt bedre, jeg koser meg med et glass julebrus (uff ja, jeg vet...), sjakksendingen til NRK - og fredagsstemningen her inne:) Og jammen har jeg ikke en ferdigluftet hund ved siden av meg, jeg også! God helg til hver og én!

E sa...

Denne fredagen ble ekstra spesiell etter et brått dødsfall i går kveld. Ikke alle dager i livet som er like lette men er veldig takknemlig for alle de fine menneskene i livet mitt som hjelper til på ulikt vis. Skal prøve å fokusere på fine ting i helgen. Har en avtale med en venninne i samme by om å ha overnattingsbesøk med god mat og film. Det har jeg ikke hatt siden jeg var tenåring. Håper dere alle får en fin helg!

Ingrid sa...

Denne litt grå dagen har blitt flere hakk bedre av å høre på de fine musikalske innslagene som har blitt postet her de siste dagene, takk for det! Nå ser jeg fram til en helg med flere hyggelige feiringer og ellers rolige dager. God fredag til alle!

Ellen sa...

I går gikk jeg og kjente at jeg gledet meg til glamorøs fredag og til å legge inn en kommentar her. Det er så hyggelig å kjenne fellesskapet med dere andre, og det er fint at vi også kan skrive litt om det som er trist og leit. Jeg sender varme tanker til E, det er tøft å oppleve hvor skjørt livet kan være. God bedring til alle dere som sliter med helsa.
Glamourbibliotekaren og dere som skriver her gjør det lettere å fokusere på de gode og viktige tingene. Godt fellesskap med andre (store og små), blomster, god mat og ikke minst god te er viktige ingredienser i livet.
Snart kommer mannen min, og i morgen får jeg besøk av tantebarn med kjærester, det blir fint. Ønsker dere alle en fin helg!

Ragnhild sa...

Dagen har inneholdt legebesøk (ikke glamorøst, men nødvendig) og kafébesøk, kjole, solskinn og en del jobbing. Etter flere helger på rad med besøk av store venner, små venner, familie - og til og med en liten tur til the US på meg (selv om jeg ikke hadde tenkt meg dit i denne galskapens tid), er denne helgen helt åpen. Nå hører jeg på Mireille Matthieu og skal snart lese på senga med minstemann. En riktig god helg ønskes alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Inger: Åh, julerose ute, så koselig! :) Mine pleier å blomstre sånn ca i februar (under snøen stort sett).

Ragnhild: Så hyggelig kommentar! Blir veldig glad for å høre at dere liker glamorøs fredag og alle rapportene, tusen takk alle sammen! :)

HildeSofie: Oi! Det er absolutt noe å feire! :)

Marianne: Koselig med en Sverigetur! Svenske småbyer har gjerne klassiske konditorier som har vært der alltid, Lysekil også! Ikke sånne flotte overdådige konditorier altså, mer litt kjedelige og slitte, men jeg liker dem jeg :)

Silje: Deilig å avspasere! Perfekt fredagsglamoureffekt :)

Kristin: God bedring! Kos deg med julebrusen du :)

E: Uff, så trist :( Sånt kan man jo virkelig aldri være forberedt på. Håper du får kjenne på takknemligheten allikevel; overnattingsbesøk høres ut som en god idé :)

Ingrid: Så GLAD jeg blir for å høre sånt! Å pushe musikk er jo det beste jeg vet, faktisk! :)

Ellen: Så fint at du også gleder deg til glamorøs fredag og rapportene! Viktig å kunne rapportere triste ting også, helt klart. Av og til hjelper det veldig å bare formulere noe og få det ut. Ha ei riktig god helg!

Ragnhild: Høres bra ut med en åpen og rolig helg! Ha det fint :)

Stine Arkeologine sa...

Jeg har hatt en glamorøs ettermiddag sammen med eldstemann, der vi har handlet sammen, kjøpt oss diverse delikatesser og planlagt middager til helga. Vi skal nemlig være hjemme alene, og siden vi er like glade i mat begge to betyr det mye tid på kjøkkenet. Så rart og fint at han har blitt så stor (og ikke minst at han vil vise seg offentlig sammen med meg igjen..). :-D I tillegg har jeg kjøpt en stor bukett roser, bare fordi det er fredag! Luksus! Nå ligger jeg langflat i sofaen og skal straks se en gammel favorittfilm. Riktig god helg til dere alle sammen, og en klem til E.

Anonym sa...

Jeg er ny i kommentarfeltet :-) og våger meg utpå nå for å slutte meg til den gode stemningen som råder her, jeg vil også være med! Har lest bloggen i noen år men dette er min første kommentar. Jeg var hos frisøren i dag tidlig og etter det har dagen bare blitt enda bedre, med vellykket medarbeidersamtale på jobb og en hyggelig overraskende pakke i posten fra min søster og niese. Takk for en nydelig blogg, som alltid har vært min største glamourfaktor på fredager selv om jeg ikke har rapportert om det :-) Hermione

Ida sa...

Så var det tid for rapport igjen, og da blir jeg så glad! For det er et av de sikreste tegnene på at helga er her. Jeg har faktisk skrevet om helgefølelsen og hva som bidrar til det i kattelivet i dag. Og jeg sitter her nå, trøtt som en dupp, og med et heller lite glamorøst ytre. MEN, det står rosa amaryllis i vasen, jeg drikker en kopp Earl Grey Blå Blomst, kattepusen sover så søtt i sofaen, og alle lysestaker og telysholdere rundt meg er tent. Og jeg kjenner en enorm takknemlighet for at vi har det så godt. At sånne ting kan gi så mye glede. Det er et godt liv det! Og dette skal vi virkelig nyyyte resten av kvelden - i tillegg til et glass ingefærøl og en koselig film i senga. I morgen står det Kari Bremnes-konsert på menyen, og det gleder vi oss stort til! På søndagen er det både farsdag og det beste loppemarkedet i området. Så vi har mye gullkant på denne helga. Håper alle dere andre her inne også får en kjempefin helg ;)

Susanne sa...

Vi hadde personalmøte i dag og etterpå middag hos vår syriske språkpraktikant. Hun serverte fantastisk mat og nydelig te. Gjestfritt hjem :)

I morgen skal jeg jobbe, og søndagen skal jeg bistå med å registrere en boksamling. Noe jeg gleder meg massivt til.

Ønsker alle en flott helg :)

Katrine sa...

Deilig fredagskveld her, ligger i sofaen og leser ei bok jeg var veldig glad i i tenårene, Jane Austes "Stolthet og fordom". Mannen lager dessert på kjøkkenet, barna sover (forhåpentligvis til i morgen tidlig), og jeg tenkte av alle ting å skrive en julegavehandleliste. Takk for good vibes her inne, så inspirerende å lese om alles fredager! Takk til vertinna for utsøkt tradisjon med glamorøs fredag!

Astrid sa...

Litt i seneste laget, nå er det jo blitt lørdag, men jeg hadde en superglamorøs fredag i går! Må rapportere :-) Jeg jobbet kort dag, drakk mye te og hadde ganske lite å gjøre så kunne slappe av litt, og etter jobb gikk jeg på hudpleiesalongen jeg fikk gavekort til på bursdagen min. Dyprens og skuldermassasje! Så deilig. Vi har vaskehjelp, så jeg kom hjem til skinnende rent hus, det er en luksus jeg setter veldig pris på. Resten av dagen slappa jeg av hjemme sammen med mann og barn, med pizza og potetgull :-) Så herlig! Ha en god lørdag alle sammen!

S sa...

Måtte også innom slik som Astrid, selv om det har blitt lørdag. ;-)

Ville bare rapportere om at i går var første dag i ny jobb - og hvilken utrolig hyggelig og interessant dag det ble! Har fått et stort kontor med alt jeg behøver. Og to møter hvor det ble klarlagt mer konkret hva jeg skal jobbe med - alt var arbeidsoppgaver som jeg bare digger og gleder meg til å ta fatt på. Masse fag-stoff jeg må sette meg inn i, men samtidig både tid og økonomi til å få det gjort på en ordentlig måte. Rause arbeidsgivere, samt vennlige og morsomme kolleger kastet ekstra glans over dagen. Det var rett og slett morsomt å være på jobb!

Og så ble dagen avsluttet med middag på byen sammen med mine nye kolleger, hvor jeg nok en gang ble ønsket hjertelig velkommen. God mat og hyggelig prat, og selv om dette er mennesker jeg ikke kjenner særlig godt (enda) så var det utrolig avslappende. Tok tidlig kveld siden jeg måtte hjem til hund som var alene, men det var også helt greit.

Resten av helga skal tilbringes delvis alene (noe som ikke skjer særlig ofte her i huset) og i kveld kommer eldste datter hjem. Da blir det nok en god middag, film og prat om stort og smått med henne. Og jeg kan kjøre en perfekt kombinasjon av husarbeid og serier/lesing/strikking/kaffedrikking innimellom. Samtidig som jeg bare gleder meg til å gå på jobb igjen på mandag! Juhu!

Ønsker alle sammen ei fortsatt god helg!

S

Sol sa...

Denne fredagen gikk så fort at jeg ikke rakk å rapportere! Men det var jammen koselig å komme inn her på lørdag formiddag, sette meg godt til rette med en kopp te og lese alle de koselige fredagsrapportene fra denne bloggens fine lesere. Og selvfølgelig hovedinnlegget fra vertinnen! Jeg brukte fredagen til å naturfarge lin og bomull, en ny hobby jeg har ervervet meg de senere årene, og det er spennende å teste ulike farger og pigmenter og se hva slags effekt det får på stoffet. Jeg tror de hektiske rosene på kinn var min største glamoureffekt i går :-) Håper alle her inne får ei riktig god helg, og tusen takk til Glamourbibliotekaren for en fantastisk og unik blogg! Så deilig blanding av te, bøker, musikk og annet, jeg lærer så mye og blir så inspirert av deg :-) Stor klem fra Sol.

Mette sa...

Ops ...... glemte fredagsrapporten. Ikeashopping, hentet barnebarn i bhg (bonushenting), hjem til pizza og spennende krim fra både naboland og over sammen. Ikke noe glam i går, men idag er det kjole, sushi og bobler. Helg er aldri oppskrytt. Mette

Glamourbibliotekaren sa...

Stine A: Høres herlig ut! Kos dere på kjøkkenet! :)

Hermione: Velkommen hit, så koselig at du ville legge igjen en rapport! :) Håper du fortsetter med det!

Ida: Ja, det er så fint å legge merke til slike ting, og å kjenne hvor mye man setter pris på dem! God helg! :)

Susanne: Så spennende med syrisk mat! :)

Katrine: Takk for rapport! Kos deg med Austen! :)

Astrid: Digg! Hudpleie ja, det er et par år siden sist jeg var innom en salong, kanskje på tide igjen! :)

S: Det høres jo alle tiders ut! Gratulerer så mye! :)

Sol: Så fint å høre, tusen takk for koselig kommentar! Ha det gøy med farging! :)

Mette: Ha en fin lørdagskveld! Høres ut til å bli bra :)

Populære innlegg