torsdag, november 15, 2018

Perchs luksuschai


Si "chai latte", og jeg løper så fort jeg kan den andre veien. Tanken på melk i te gir meg the heebie-jeebies. Men ren chai uten noe i, det er jo rett og slett god gammeldags krydderte, og det liker jeg godt! Da jeg var på Perchs en lørdag forleden, bestilte jeg en kanne luksuschai, og den falt såpass i smak at jeg kjøpte med et hekto hjem og puttet oppi den blå loppemarkedkrukka som akkurat var blitt tom. 

Den er en blanding av veldig mye, både svart te og litt rooibos, og eller alt som trengs i noe man drikker på senhøsten opp mot jul: ingefær, kanel, svart pepper, nellik, appelsinskall, fennikel, einebær, kardemomme, vanilje og kornblomst. En kraftig blanding! Og veldig god. 

Koppen på bildet fikk vi i bryllupsgave, den er fra Jasper Conrads chinoiserie-porselen for Wedgwood.   



2 kommentarer:

Marianne sa...

Takk for godt tips!
For en utrolig vakker kopp.

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, så glad i det serviset der! Nydelig alt sammen. Vi fikk tekopper, ei skål og et fat i den grønnhvite chinoiserie-serien, og ellers ønsket vi oss (og fikk) alt fra den hvite serien hans fra samme år.

Populære innlegg