fredag, november 16, 2018

Glamorøs fredag


God morgen fra hjemmekontoret! Her skal det fyres i ovnen! Planen for dagen er å fordype meg i en Rossini-opera, og da bør forholdene ligge til rette. En kanne med Cool ginger fra Tante T er mitt førstevalg denne fredagen, Laguna er dagens duft (les: månedens duft), jeg har på stripete genser og raggsokker, og skal straks levere ei museflettejente i barnehagen.

Helga blir full av sosiale begivenheter, i morgen får vi 19 gjester, søndag kommer det små og store venner hit, og innimellom skal jeg nok rekke å pleie forkjølelsen som dukka opp her i går. 

Ha en fin fredag alle sammen! Hjertelig velkommen med rapportene deres, og det gjelder ikke minst alle som ikke har våget seg frampå før - det er veldig koselig om dere gir lyd fra dere! Her kan man skrive hva man vil, rapportere om ytre eller indre glamour eller begge deler, og det er helt opp til en selv hva en definerer som glamoureffekter. (Mine raggsokker er f.eks. ganske lurvete, men det spiller ingen rolle. De holder meg varme og komfortable!)  

mvh Glamourbibliotekaren

46 kommentarer:

Pepperkakefjellet sa...

Jeg har nylig snublet over "deg" og synes fredagsinnlegget er så herlig! Mine glamorøse planer i helgen er mellom annet fjelltur på ny og spennende topp med tung sekk, varme klær og god nistemat :) Gleder meg!

HildeSofie sa...

Hurra for fredag!
Jeg unnet meg litt ekstra god tid hjemme i dag, så jeg rakk både te og frokost der, heller enn på kontoret. Det var godt for en forkjølet kropp og et fullt hode! Men nå er jeg på plass på kontoret, lett snufsende, hoho. Har sikret meg noen klementiner fra kontorfruktfatet, og har Thé des Amants fra Palais des Thés i koppen.
Antrekket er "forkjølaglamorøst", altså ullkjole. Litt pynt, mye varme og komfort. Perfekt!
Planer for helgen: i ettermiddag trenger leiligheten litt pleie og omsorg, og når det er gjennomført blir det full kollaps i sofaen. I morgen blir det markering for abortloven, og på ettermiddagen har jeg planer om å teste ut en tidligere kollegas oppskrift på en utrolig god fiskesuppe, det blir spennende. Søndag blir studiedag - to uker til eksamen...
God helg til alle!

Elin sa...

God glamorøs fredag! Det mest glamorøse jeg skal gjøre i dag - etter at arbeidsdagen er over - er å pakke kofferten! Jeg skal nemlig til Marrakesh i morgen. Makan til destinasjon for en langhelg... Jeg gleder meg til å kjenne varmen, luktene, lydene. Ah. det skal bare nytes, observeres og leves. Ellers er koppen full av kaffe, og jeg er klar for arbeidsinnsats. Ha en strålende helg alle!

Susanne sa...

God helg, alle. Glamouren er epler og god te, mens jeg katalogiserer. Litt senere blir det heimelaga elgkjøttkaker fordi familien min kommer på besøk. Jeg gleder meg veldig.

Alene sa...

God morgen deilige fredag!

I dag er det ingen planer. Har vært småsyk en stund. Nå har det sluppet og jeg nyter slappheten og det at roen har senket seg i kroppen.
Kommer nok til å lese litt i en bok som har stått lenge i bokhylla; «Mig äger ingen» av Åsa Linderborg og kanskje gjøre noen ærender.

Solen forsøker å bryte seg gjennom skylaget, men jeg er ikke sikker på om den klarer det. Litt lysere er det i hvertfall og det setter i hvert fall jeg stor pris på.

Glamourøs fredag har jeg fulgt i mange år og det gjør noe med meg. Har tenkt en del på det. Hvor forfriskende fritt det er for negativ energi. Alle vil virkelig bare ønske hverandre en god dag og helg. Ingen har behov for å vise seg fram. Vi fremmer hverandre og fokuserer på det positive. Støtter de som har en vanskelig tid uten å utbrodere det. Kan si at i dag føler jeg med skikkelig fin, uten å få pepper. Egentlig litt som en venn du stoler på og vil vel. Tusen takk for det!

Så i dag og i helgen tar jeg alt som det kommer. Bare nyter og vet at det blir bra uansett!
Ha en riktig god dag og helg alle fine GB-jenter!

Anonym sa...

I dag er det et nyoppusset arvesmykke etter bestemor som pynter opp min fredag. Jeg blir glad av å endelig ha fikset opp smykket og bestemt meg for at det er hverdagssmykke for meg også, akkurat som for bestemor som hadde det på hver dag. Eller er jeg casual antrukket i blå jeans og tynn svart ullgenser. En liten tur i butikken står på programmet før leiligheten skal fikses. Alt sammen med familiens minste som har rukket å bli to måneder allerede. Tiden flyr i permisjon!

Anonym sa...

Fredagsglamouren i dag er en Mickey Mouse klokke og røde håndlagde øredobber fra Kenya. Litt godlukt og en tykk fair isle cardiganen i tweed garn. Ellers blir det vasking av hus og pasta til middag. Skal også lage rømmekake i dag faktisk,med bringebær. Nam,nam!
Helgen blir rolig, skal en tur på kino med sønnen min. Og ellers passe min nyopererte katt.
God helg alle sammen!
Mvh Yvonne :)

S sa...

Fin fredag!
Markerer fredag med nyvasket hår og ny genser (som jeg allerede har fått komplimenter for), samt en utrolig god indre følelse etter ei uke i ny jobb. Så langt er magefølelsen bare god, både i forhold til nye kolleger og arbeidsoppgaver. Siden jeg er ny har jeg fått en myk oppstart, og det er deilig å merke at jeg ikke er helt tom når jeg drar fra jobb. Har noen oppgaver jeg skal gjennom i dag, men må dra tidlig for å få hilst veslejenta avgårde siden hun reiser bort med turntroppen denne helga.

Helgas planer er som alltid å få unna litt skittentøy og rydding/rengjøring i heimen. Men har en avtale i morgen formiddag med en venninne. Har i kjent stil kjøpt enda flere bøker, så nå må jeg legge strikketøyet til side og komme i gang med lesing. Og så skal det tennes stearinlys og kosefaktoren må opp, for denne november har så langt bare vært mørk og regnfull.

Ønsker alle ei riktig god helg, og tusen takk til alle som sendte meg varme kommentarer for to uker siden da livet buttet meg i mot. Det varmet langt inni hjertet. Og takk til Glamourbibliotekaren for at bloggen finnes - denne setter en ekstra spiss på tilværelsen, ikke minst fredagene.

Klem fra S

Janne sa...

Inspirert av denne bloggen ble galmoureffektene i dag scones og creme-te fra Perch på kontoret :)
God helg!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra nord! Jeg har stripete kjole og ensfarget svart cardigan, Chanel på leppene og Romance på halsen - som normalt. Indre glamour ligger først og fremst i det å vite at jeg kan slappe av når jeg kommer hjem i ettermiddag, for alt husarbeidet (og litt til, host) ble tatt i går! Dessuten kjennes det godt å ha hatt god tid i dag morges og kunne spise solid frokost hjemme, lufte hunden i oppholdsvær (det er alt jeg ber om!) og dessuten lage meg en kopp svart chai før jeg gikk til bussen.

Helga byr på hundepass, tur i marka, konsert med Janove og frivilligfest etter årets Parkenfestival - blant annet. I dag slippes dessuten noen artister + billettene til neste års festival. Gleder meg allerede!

God helg til både Glamourbibliotekaren og alle leserne!

Bliss sa...

God fredag. Og takk for at du har begynt å blogge igjen, du var dypt savnet! :(
I går viste jeg en utenlandsk kollega rundt i byen og hadde avtalt en tur innom byens kirke. Det øvde kantoriet til Mozart-konsert og vi fikk se vakker kirke og høre vakker musikk. Dog, jeg er veldig ukjent med klassisk musikk og synes kanskje ikke at det var så veldig interessant. Kanskje du kunne skrevet et innlegg om "nybegynnermusikk" for uøvde ører?
I dag er det skjørt og flette som så mange andre fredager og tenker det blir enkel middag og et glass rødt i kveld.
Ha en fin helg, både bibliotekaren og lesere :)

Kammerpiken sa...

Her i nord regner det i bøtter og spann, og med 10 grader ute, har jeg på meg det samme som jeg hadde i sommer: mørk blå favorittbukse og rødorange lingenser. Kjenner at været bekymrer meg litt, men jeg vet at det har vært på denne måten tidligere også. I går tikket det inn en (ganske) spontan invitasjon til i morgen, og slike invitasjoner er bestandig hyggelige å få! Ellers kan det hende at jeg bevilger meg lunsj på kafé. Og så blir det pizza og sjakk på tv. - Elsker det! (selv om jeg ikke spiller selv)

Riktig god helg til alle her inne!

Hazel sa...

God fredag! Her er solskin, og jeg sidder og drikker en kom grøn julete. Dagens største arbejdsopgave bliver at få skrevet en artikel, men senere har jeg planer om at spise chokolade og lægge puslespil :-)

Anonym sa...

Glamouren i dag er ny velduftende lyseblå skjorte og en dash Neroli-parfyme fra Yves Rocher. Hadde glemt hvor nydelig den er. Helgen blir fin med litt rydding og kanskje litt sølv/messingpuss med julemusikk som følge. Vh Astrid

Glamourlegen sa...

Hallois!

Forsøkte å kommentere som snarest forrige fredag, men nye innstillinger på jobb-pc stakk kjepper i hjulene. Denne uken har gått med til å snyte ut og hoste opp enorme mengder puss fra øvre- og nedre luftveier, og et slitsomt stemmeskifte som har pågått siden søndag. Har prøvd meg på jobb et par dager men det har bare vært tullball. Alt av fasadevedlikehold inkludert ansiktspleie har gått i dass så det ytre ser ikke ut i måneskinn.

Dro på meg en lyserosa/aprikos genser og bootcut-jeans før levering i barnehagen i morges, håret sitter i en usjarmerende fettete knoll. På den annen side - vi har tyvstartet julen og jeg har fått bake pepperkaker med mine to beste hjelpere på 2 og 5 år flere ganger allerede; den ene i juleforkle og den andre i et med Karsten og Petra. Prosjekt Indoktrinering av Adventsdilla er i gang, og ser ut til å virke :-D Når stemmen er tilbake vil femåringen at vi skal øve på Julekveldsvisa sammen, og begge har fått dilla på å gå rundt enebærbusker og leke mus som soper borti krokene med halen sin <3 Har klint til med noen vanvittige avkuttede amaryllis, og hengt opp krans på den ene ytterdøren (hjemmelaget, fått i gave av pasient). Drøyer med å gå all in med julepynting av hus, men litt geriljapynting i anledning advent pågår.

Julete middag i dag med surkål og greier i ettermiddag, rolig helg i vente med bare oss fire og svært få ting som ´må´ gjøres.

Deilig fredag og god helg alle :)

Frøken Desibel sa...

God fredag!

I dag tyter det ut glamour i alle bauger og kanter. Tjuvstartet i går kveld med brudekjoleprøving og kjøp for den framtidige bruden jeg er forlover for. Det ble etterfulgt av middag og god rødvin før jeg dro hjem og pakket.
I dag har jeg på meg sort blyantskjørt og topp og jakke i fine farger med et nydelig jordklodesmykke jeg fikk til bursdagen min. Jeg har allerede levert fra meg det som måtte leveres før helga, og snart bærer det i vei til London hvor jeg skal suge til meg all den førjulsstemning jeg klarer:)

Håper alle får en fin helg!

H sa...

Endelig fredag!

Ser tilbake på en uke som egentlig har vært veldig glamorøs, med venninnebesøk, deilig fiskesuppe, rosa valpemage og galopp i skogen på en sprelsk og blid hest.
Dagens ytre glamour er i form av en "ny" bretontopp fra APC som jeg kjøpte brukt på Tise (og som til min glede satt helt perfekt), Diptyque Philosykos i nakken og en knallrosa rouge fra Chanel.

Helga byr på kino, sårt tiltrengt søvn og kanskje en tur i skogen om været er pent. God helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Har etter mye jobbing helt fri i dag, hurra! :-) Så fint å ligge i senga med bøker og kaffe (gikk og la meg igjen etter å ha fulgt minsten på skolen..), høre på oppvasken som vasker seg selv nede på kjøkkenet, og fundere på hvor luksuriøst vi (mange av oss) lever i Norge uten å tenke over det. Leser «Longbourn» akkurat nå, som er «Pride and Prejudice» sett fra tjenerskapets side. Det er en litt annen historie! Neste bok på lista er Jean Rhy’s «Wide Sargasso Sea» som er Bertha på loftet i Jane Eyre sin historie. Den siste skal være veldig bra og en klassiker i seg selv, men jeg har ikke hørt om den før nylig - gleder meg. Det ble mye om bøker dette, men det er glamouren i dag! Mangler bare en blekrød sengejakke, så er jeg inkarnasjonen av solokvinnen fra Glamourbibliotekarens håndbok.. God helg, alle sammen! :-)

slikejenter sa...

Denne fredagen begynte særdeles uglamorøst med at min datter vekte oss fordi hun hadde tisset - i vår seng (der hun lå i midten..! Opp å skifte sengetøy... Vi sovnet igjen, men da vekkerklokken ringte etter det som føltes som fem minutter var det enkelt å bare slumre videre. Plutselig hadde jeg en halv time på meg til å vaske/ordne/kle på meg, fikse lunsj etc. Det gikk greit, men jeg har følt meg finere andre fredager, haha!

Helga tilbringes i selskap med datter, siden sambo er på vift. Vi skal kose oss hjemme, dra på julemarked (litt tidlig, men fint med litt julestemning også er det jo så gøy med karusell!) og drikke kakao med venner - kanskje slå et slag for abortloven hvis det funker å ta med unger - og forhåpentligvis redusere min dårlige samvittighet og fikse litt i hagen på søndag. Det var i alle fall veldig herlig å kjenne at dagen i dag kom med klarere himmel enn i går.

Ønsker alle en riktig fin helg! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Pepperkakefjellet: Velkommen hit! :) Hyggelig at du vil være med på rapporteringen! God tur til fjells!

HildeSofie: Forkjølaglamorøst er stikkord her også - joggebukse og vintage silkeskjerf fra Rivieraen :D Bra du deltar i morgen, skulle gjerne gjort det men har huset fullt av folk da.

Elin: Oi, spennende! God tur! Snus i vei! :)

Susanne: God helg! Epler er godt! :)

Alene: Så fint å høre, sånt blir jeg veldig glad for. Og jeg er helt enig med deg, det er veldig befriende at alle er så støttende og greie mot hverandre her, og at ingen forsøker å skryte eller være bedre enn andre - men heller vise glede over det man setter pris på. Riktig god helg til deg! :)

Anonym: Helt enig, slike arvesmykker må brukes! Og baby på to måneder.. ååååh <3

Yvonne: Heldiggris, jeg vil også ha Mikke-klokke! :)

S: Så bra at det går så fint i den nye jobben! :)

Janne: åh, naaaaam :D :D :D (og hurra, jeg har en Perchs-date allerede i neste uke, nå ble jeg glad da jeg kom på det!!)

Elisabeth: ooh, spennende! Litt nytt at noen artister slippes samtidig med billettene eller? Pleier ikke alt å være utsolgt lenge før noen vet hvem som kommer? God helg! :)

Bliss: Ønske notert; tror kanskje jeg har gjort noe sånt for noen år siden, skal ta en titt :)

Kammerpiken: Invitasjoner er ALLTID hyggelige å få!! God helg! :)

Hazel: Lykke til med artikkelen! Sjokolade er bra belønning etterpå :)

Astrid: Å ja, jeg tror jeg har den samme faktisk - veldig fin! :)

Glamourlegen: Å, så koselig! Gleder meg til å bake pepperkaker i år! I fjor var hun litt "que??" og forstod ikke helt, og året før var hun bare to uker da vi bakte, så det blir liksom en slags første gang i år. God bedring til deg! :) (og jeg har begynt å snik-adventifisere jeg også, man må jo av og til det for å rekke alt)

Frøken Desibel: Oooh, god tur til London! :)

H: You had me at "rosa valpemage"... ååååh! God helg! :)

Stine Arkeologine: Ah, perfekt! Husk endelig å leie inn noen som kan være stuepike eller butler hos deg hvis du nå skulle få en visitt. Viktig å holde sengen hvis man ikke har annet for seg, og samtidig bli oppvartet! Og ikke minst: Å vise det til noen. Lykke til! :D

Slikejenter: Oioi, heavy start. Håper fredagsstemningen tar seg opp og overdøver morgenens utfordringer! Julemarked er jo koselig da. :)




Anaruh sa...

Første dag på lenge med solskinn! Jeg tok meg en liten pause fra arbeidet for å dra ut og suge til meg energi - herlig! Planene for helgen er å bake cookies, dra på førjulsmarked, kanskje gå en tur i skogen og på søndag skal jeg en tur i Operaen for å høre Peter Mattei fremføre Die Winterreise. Men alle først skal jeg ta meg en dusj; lang frokost med avis og radio er alltid en prioritet før jeg setter i gang på hjemmekontoret på fredager. Men nå har jeg fått unna alt jeg måtte denne uka, så nå kan jeg straks ta helg med god samvittighet.

Og til slutt må jeg bare stille meg bak det Alene skriver om hvor hyggelig det er å rapportere på fredager, og hvor gode man er mot hverandre her inne. Takk til hver og en for den fine fredagsstemningen dere formidler! God helg, alle sammen!

Randi sa...

Det mest glamourøse idag er den vakre rosebuketten som står på den gamle, kjære loppisskjenken her på stua. Mannen i huset kom hjem med både den og en deilig håndkrem igår, for å markere datoen vi møttes på for endel år siden.
Og så er det gleden over denne fine bloggen da!
Kjenner også på at jeg gleder meg til førjulstid, advent og jul, noe jeg ikke har gjort på mange år, av grunner jeg ikke skal gå inn på her.
Det skal bli godt å finne fram julemusikk, bakeutstyr, tenne masse lys og kanskje røkelse om jeg finner noe godt, tips?, pynte med det som naturen kan by på samt plukke fram gammel velbrukt juletrepynt når den tida kommer.
Vi er heldige som har så mye å glede oss over!

Jeg ønsker også alle sammen ei riktig god helg!

Arnhild sa...

Jeg stoppet opp et øyeblikk i morges, og rakk å ta på meg ørepynt! Det ble de grønne små laget av bjørk og kjøpt i Sverige på et marked i sommer. Vi har noe som begynner å ligne på en tradisjon med å dra dit, en gjeng, som ofte også inkluderer søsteren min. Får faktisk godfølelse her jeg sitter bare av å tenke på det.

Karen sa...

Svart blyantskjørt, svart t-skjorte og rød leppestift, men den viktigste glamoureffekten er følelsen av stolthet over at jeg kom meg tidlig opp for å trene før jobb. I den store tekoppen har jeg fransk earl grey fra Perchs, og hjemme venter reinsteik til middag i kveld.

E sa...

Her kom også forkjølelsen i går, og med en tidlig start på jobb i dag gleder jeg meg veldig til helg! Planene er få, en tur på biblioteket med barna og en tur i skogen med stor-familien, og selvfølgelig ekstra gode middager, det hører med når det er helg og høst! God helg til alle og en ekstra god selskapshelg til deg!

Skydronninga sa...

Dagens glamour er ikke helt i fokus, fordi jeg fant ut at det jeg hadde gjort et skikkelig dårlig valg i en sak som kan bli dyr... Men jeg skal finne en løsning! Og jeg koser meg over at jeg har folk å dele sånt med, få råd av, så dagens glamour er at jeg har folk som er der - uansett! Men ellers er det en ålreit dag, og jeg ser fram til at resten av familien kommer hjem og det er helg! Kanskje får jeg til å lese litt, vi skal nok få til en utflukt eller to, og bare klemme og leke mye! Kanskje jeg får til en treningsøkt i helga og en film med mannen? Så blir det te, ekstra god tid til å lage mat, forenkle og systematisere rundt oss. Det gir rom for fordypning og fokus!
God helg til dere alle!

Stine Arkeologine sa...

Glamourbibliotekaren: ha ha, ja visste det var en liten detalj jeg hadde glemt! Skal huske å hyre inn stuepike og arrangere en visitt neste gang! :D

Lotta sa...

Gode, glitrende, glamorøse fredag! Jeg er så enig med det Alene skriver høyere oppe. I går tok jeg meg i å glede meg til å lese alle rapportene igjen, og vil også bare si at jeg setter sånn pris på det rommet Glamourbibliotekaren har bygget her inne. For tida er jeg innom denne bloggen hver dag, og fredagsrapportene er blitt et avkoplende, fellesskapsbyggende lite ritual som hjelper meg til å stoppe ved alle de små tinga og glede meg over dem. Så en stor takk til vertinna, ikke minst for at aktiviteten er i gang for fulle pumper igjen!
Dagens fredag startet på Kaffebrenneriet med appelsinscone og kaffe og tid til å forberede et møte med notatbok og papirer i ro og fred, det er slike stunder jeg setter pris på her i livet. Deretter har arbeidsdagen fløyet av gårde som en vind, og snart bærer det hjem til pizza og avkopling med mine kjære. Jeg har Shalimar, pene svarte bukser og røde lepper, olaskjorte og adidas-sko, litt av det ene, litt av det andre. Riktig god helg til alle sammen!

Marianne sa...

Riktig god fredag til alle!
Har brukt dagen på en flott kjøretur opp Gudbrandsdalen med nydelig utsikt og god musikk i bilen. Er nå framme på hytta og har ingen planer bortsett fra bok, fyr i peisen og sol og fjelluft. Nå er det klassisk vorspiel på NRK og livet er bra :-)

Anonym sa...

God fredag!

Her er arbeidsdagen straks over, jeg har et krus nybrygget Earl Gray, og kjenner på stolthet og glede etter at en voksen på skolen har rost barnet mitt, at han var snill og inkluderende, og styrte unna konflikter. Jeg ser at både på skolen og på fritidsaktiviteter blir det ofte fokus på konkurranse og prestasjon, og da varmer det ekstra at en som snart har vokst meg over hodet viser slike egenskaper. :)

Anonym sa...

God fredag alle!

I dag er mine glamoureffekter sykehusskjorte, brystpumpe og en enorm takknemlighet for et fantastisk helsevesen som stiller opp når det trengs som mest (og en liten pekefinger til politikere som ikke er villig til å bruke penger på å opprettholde det for alle, uavhengig av adresse og lommebok)!

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Dahlia sa...

En stille dag på jobb ble litt mer glamorøs da jeg stakk av gårde til Perchs i lunchen, der jeg spiste scones og drakk en blanding av ceylon og earl grey i ro og fred for meg selv. Var så hyggelig at jeg har bestilt et bord til min søster og meg neste lørdag så vi kan nyte en full lunch fra tre-etasjers fat :-)

Ellers gleder jeg meg til å gjøre den første juleforberedelsen nå i helga. Hvert år starter jeg med en tur i skogen der jeg høster einerkvister, andre barkvister og mose. Og så binder jeg en krans til inngangsdøra. Kanskje skal jeg også snuse litt i julesakene mine, selv om det er alt for tidlig å sette dem fram :-)

God helg!

Oda sa...

God glamourøs fredag! Fredagen min har hittil bestått av ein herleg jobbdag fullt av det eg likar best; fin musikk og fine menneskemøte. Eg har kledd meg i min gode mintgrøne tjukkegenser og har raude neglar. Gitarspel med lakkerte neglar er forresten ein glamoureffekt som titt og ofte inntreff og som set prikken over i´en for eindel av mine fredagar. Helga står i familiens teikn med diverse selskap både med svigerfamilie og eigen, inkludert ein dåp med påfølgande fest på Ekebergrestauranten søndag. Ynskjer alle saman ei herleg helg!

Inger sa...

God fredagskveld! Så koselig å lese alle rapportene her, det er blitt en del av helgestarten. Føler meg litt glamorøs i arvet svart topp i silke/kasjmir, svarte bukser og perlesmykker, med nyklippet hår og nyfargede bryn. Nå sitter vi på hytta med fyr i peisen, tente lyslykter og sjakk på tv. Vi venter på at eldste sønn med samboer kommer, så skal vi kose oss med pasta. Vi er glad i brettspill, så det blir nok brukt litt tid på det i helgen. Ha en fin helg, alle sammen.

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Fredagen vat ikke så veldig glamorøs i starten, med altfor tidlig start på jobb, og mye å gjøre. Men tok seg opp med en tur til fysioterapeut for vedlikehold av kroppen, litt omsorg og støtte til ett vanskelig valg.
Jeg er alene hjemme denne uka, men slo til med pizza med løk, brokkoli og tomat og ett glass vin. Sjakk på mac'n og fyr i ovnen. Da steg glamourfaktoren!

Elisabeth sa...

Pleier ikke alt å være utsolgt lenge før noen vet hvem som kommer?

Jo, de/vi pleier å selge ut 8.360 billetter på 17 minutter lenge før noen artister er annonsert :) Det er ingen overdrivelse altså, det er fasit i rene tall fra de siste årene. Men det var også noe av motivasjonen for å annonsere noen artister i forkant av billettsalget i år. I år blir det retro, med bl.a. Madrugada og September When gjenforent!

Ellen sa...

Glamorøs fredagskveld er i full gang. Glamouren i dag består av kjole, Ever Bloom fra Shisheido og perler i ørene. Også denne bloggen da, den er kanskje den viktigste glamoureffekten av alle. Etter en god arbeidsdag er nå middagen under forberedelse. Den nye dampovnen tas i bruk, det skal bli spennende å se resultatet. Ikke bare er ovnen ny, det er også oppskriften (kylling, smøreost og skinke). Julemarked og hyggelig samvær med venner står på programmet denne helgen, samt en liten tur til veterinær med pusekatten.

God og glamorøs helg til dere alle, og en spesiell takk til Glamourbibliotekaren som sprer så mye glede gjennom bloggen!

Jorunn sa...

Det er lenge siden fredag har vært så velkommen! Trodde dagen aldri skulle komme. Men her er den igjen, denne gullforgylte avrundingen av arbeidsuka. Har på en herlig mørkegrønn ulljakke og svarte bukser. Acqua di gioia er dagens duft, og Daisy-øredobbene mine har blitt en ny favoritt. I morgen blir det en bytur med familien, på søndag skal samboeren og jeg avlegge en visitt på boligmessa i Trondheim. Vi skal bygge oss hus og trenger all Inspirasjon vi kan få. Jeg tror dette blir en fin helg! God helg til alle!

Kristin sa...

God fredagskveld alle i denne fine flokken:) Fremste glamoureffekt idag - i tillegg til å lese her - er en frihelg uten forkjølelse, jeg ser at flere her inne ikke er like heldige; god bedring til dere! Ellers klarte jeg faktisk å presse inn litt glamour i jobbantrekket, noe som kan være en utfordring i den jobben jeg har - stikkord her var striper, ull og den klassiske komboen "billig og dyrt":) Avslapning (det inkluderer som alltid masse håndarbeid, lesing og frisk luft) og diverse forefallende i heimen står på programmet for resten av helga, og så ble jeg inspirert av å lese her til å begynne å snuse litt på adventsfølelsen kjenner jeg! Ønsker alle en god helg!

Ingerid sa...

Endelig fredag! Helgen startet glamorøst med konsert sammen med datteren min, og en venninne med hennes like gamle datter, stor suksess. Man kan jo bli ganske opprømt av kafé, konsert og så en t-banetur gjennom Oslo hvis man er 7 år. Antrekket mitt var dongerikjole og gul strømpebukse med blomster på, veldig stilig. Ny leppestift fra MAC, Hug me, en ganske nøytral hudfarge-rosa til de dagene jeg har bleke lepper. Men nå er det yogabukser, deilig med helg. God fredagskveld til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Anaruh: Hadde planer om å høre Mattei i Winterreise jeg også, men det ble for mange planer og for liten tid denne helga. Det blir sikkert fint! Han synger bra, og dette er jo noe av det beste repertoiret en baryton kan meske seg med :) En slagerparade!

Randi: Ja, det er fint med denne tiden når man kan glede seg over den. Så er det nok sikkert tilsvarende ekstra trist når man ikke kan det. Man får glede seg over at man kan glede seg! Koselig med blomster og håndkrem! :)

Arnhild: Se der, slike ting er gull verdt altså! Reiseminner! :)

Karen: Imponerende! Å trene før jobb er jo så deilig, da har man det unnagjort og hele dagen blir bra :)

E: Takk for det, god helg til deg også! :)

Skydronninga: Lykke til med å løse det kjipe og dyre! God helg! :)

Stine A: Ja, man må benytte enhver anledning vet du! :D

Lotta: Så fint å høre, takk for din hyggelige kommentar! :) og mmm, Shalimar, den har jeg jammen glemt å bruke i høst. SÅ fin!

Marianne: Så deilig det høres ut! Kos deg glugg! :)

Anonym: åå, det kan jeg tenke meg! Klapp på skuldra til deg! :)

Anonym: Bra glamoureffekter! Og viktig takknemlighet og pekefinger! )

Unknown: Slike skogturer på senhøsten er så koselige! Elsker denne tiden. Og hurra for lunsj hos Perchs!

Oda: Så fint! Gitarspill og Ekebergrestauranten gir gode minner hos meg :)

Inger: Høres veldig koselig ut! God helg :)

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums: Høres ut som en bra glamourpizza! :D Nam. God helg! :)

Elisabeth: Tenk så morsomt om dere kun booket danseband et år! Utsolgt på fem sekunder, og BÆNG! Ole Ivars! Vikingarna! Contrazzzt! :D Neida.

Ellen: Selv takk, fredagene hadde ikke vært det samme uten dere som rapporterer! :)

Jorunn: Oi, spennende med hus! Lykke til! :)

Kristin: Høres bra ut! God helg! :)

Ingerid: Åh, så hyggelig for de to små! God helg! :)

Anonym sa...

Oj, jeg glemte helt å rapportere i går! Glamouren bestod i å pynte seg sammen med gemalen,parfymen ble Noir de Noir fra Tom Ford, for så å dra ut til forsamlingshuset i bygda på quiz med sambygdingene, fullt hus og ivrige folk, masse latter og moro. Av og til savner jeg byen med alt den har å by på, men jeg setter stor pris på fellesskapet man er med på å skape på små steder. God helg ønskes alle!

Anna sa...

Jeg rakk aldri å rapportere i går, men har kost meg med å lese alle rapportene nå og kommer med et lite forsinket bidrag. Fredagsglamouren denne gangen var av et helt spesielt slag for meg, dette var nemlig første fredag etter at jeg oppdaget at jeg er gravid! Det har vært en lang vei med mye motgang, så det er helt uvirkelig og veldig stort. Glamoureffektene er trøtthet og en enorm glede over det som skal komme, og i dag varm sjokolade i fin Mummi-vinterkopp.

God helg til alle fine folk her inne!

Elisabeth sa...

Ikke lenger fredag, nesten ikke lørdag heller, men jeg MÅ bare gratulere Anna! Hurra - det er jo helt fantastisk å høre! Måtte alt gå godt fremover :)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Så koselig med quiz! god helg! :)

Anna: Gratulerer!!! Så koselig!!!! Den beste glamoureffekten, helt klart :) Den følelsen <3

Ida sa...

En veeeeldig sen rapport herfra, men sånn blir det bare når man har mye å gjøre og i tillegg er trøtt som en dupp av mørketida ;) Men bedre sent enn aldri, ikke sant? I kattelivet hadde vi middagsbesøk på fredag. Det var indisk som stod på menyen, og vi ble sittende i timesvis ved kjøkkenbordet å prate. Det var så koselig! Lørdagen måtte vi hvile og sove ut etter en lang og tung uke. Og i dag nyter vi litt sol for første gang på 8 dager(!) Om litt skal jeg bake pumpkinpie, og senere blir det kalkun i ekte thanksgiving-stil når storebror kommer på besøk. Vi skal spise både pilgrim stuffing, cranberry saus og søtpotetmos. ÅÅå som jeg gleder meg! Ellers har glamorøse effekter i helga vært mange kopper med Blue of London, gode hårdager og myke tøfler. Håper alle dere andre her inne har hatt mye gullkant på helga dere åsså ;) Og gratulerer så mye til Anna! Man blir jo så glad av sånt <3 Klem fra meg og kattepusen.

Populære innlegg