tirsdag, september 05, 2006

Glamourbibliotekaren gir råd om MAC:


Jeg tenkte jeg kunne dele litt av mine MAC-erfaringer med mine kjære lesere. Jeg har vært en trofast konsument i seks år og har testet en del forskjellige produkter. Det meste bra, noe ikke fullt så bra. Men her er en liten oppsummering:

Øyenskygger: Som alt annet hos MAC er det et stort utvalg av farger og konsistenser. Det skal godt gjøres å ikke finne noe man liker her. De fleste typene er bra og holdbare. Det har vært et par Veluxe-skygger jeg ikke har likt så godt. Men mine favorittfarger er som følger:
*Shale
*Satin Taupe
*Yogurt
*Vapour
*Moth Brown
*Vex
*Electra
Andre verdt å nevne: Plumage, Surreal, Idol Eyes, Aquadisiac, Jest, Nylon. Man må bare ta en titt, det er så mange fine.
I tillegg er mange av kremskyggene på tube fine - de funker bra som primer for øyenskygge, og gjør at den holder hele dagen.

Leppestifter:
Et vanvittig utvalg her også. Noen er fete, noen er tørre, noen er glossy, noen er sheer, noen er glitrete. Altså noe for enhver smak. Mine favoritter:
*Viva Glam IV
*Sundressing
*Sophisto
*Capricious
*Sephora Red
*Syrup
*Odyssey
*Viva Glam V
Andre som må nevnes: Sequin, New York Apple, Sheer Plum, Twig, Mystic.

Lipglosser:
Disse er veldig populære og heter Lipglass. De er bra pigmenterte og holder lenge. Litt klissete, så det er ingen idé å bruke dem i vinden om man har utslått hår. Mine favoritter:
*Lovechild
*Gaze
*PopMode
*Desire
*Greed
Andre som må nevnes: Prr, Pink Poodle, Nico.

Blush:
Veldig mange fine farger. Holder i årevis. Mine favoritter:
*Angel
*Pinch o'Peach
*Coygirl
Andre som må nevnes: Breath of Plum, Well Dressed, Dollymix.

Kajaler:
Her er det flere typer - f.eks. Kohl og Powerpoint. Jeg foretrekker kohl-kajalene, selv om Powerpointene sitter lengre- når man først har fått dem på (Vanskelig å legge, lite pigmenterte).
Mine favoritter:
*Prunella
*Tarnish
*Heirloom
*Phone Number
*Rosemary&Thyme
Andre verdt å nevne: Permaplum, Powersurge, TinTin, Silverplate.

Det får holde, tror jeg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for tipsene!

Anonym sa...

Høte akkurat nylig om merket MAC..MEN....hvor kan en stakkars landsbydame få kjøpt produktene?

Anne

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tror kanskje Glasmagasinet sender i oppkrav. Ta en telefon.

Ellers får du gjøre sånn som alle andre har måttet gjøre inntil nå: Kjøpt i utlandet. Eller på eBay uten å prøve først, men det er jo en smule risikabelt når det gjelder kosmetikk.

Populære innlegg