fredag, januar 26, 2007

Glamorøs fredag

Audrey i "How to steal a million" sammen med årets oscarnominerte Peter O'Toole




Velkommen til nok en glamorøs fredag! For Glamourbibliotekarens del startet moroa egentlig i går med den årlige presentasjonen av programmet til Risør Kammermusikkfestival; et lukket arrangement i Marmorhallen med ost og vin til levende Brahms ved Andsnes. Og en Pascal-lignende kake. I dag derimot, er planene langt løsere - kanskje jobbe overtid - kanskje trene - helt sikkert vaske leilighet. Et strøk leppestift før man svinger bøtte og klut gir et ekstra kick, og setter man på en easylisteningplate og binder et skaut rundt hodet, blir det en opplevelse utenom det vanlige. Bør prøves! Ellers har jeg prøvd en vågal parfymeblend i dag - Guerlains klassiske Mitsouko med Sarah Jessica Parkers litt mer kommersielle (men fine) Lovely. Slett ikke verst. Og jeg skeiet ut med en latte på vei til jobb. Er det fredag så er det fredag. Noen som føler for å rapportere noe før jeg kaster meg over dagens bunke som ligger klar til å katalogiseres?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Her er det kjoledag. En svart bommullskjole med rödt mönster, svart polo under, röde strömpebukser og höye, svarte stövler med liten häl. Utenpå hadde jeg en röd vinterfrakk, hvitt pashmina og hvit lue, og jeg har Chanel på öyevippene og Mac Sophisto på leppene (den kjöpte jeg etter å ha lest tips fra deg, Glamourbibliotekar).
Det blir kjöpelunsj idag, og fransk 60-tallsklubb i kveld.

Anonym sa...

Glamingeniøren er på plass! Litt mer glamorøs enn vanlig med håret løst, min nye favoritt Versace Time For Pleasure bak ørene, lys grønn Fillipa K ullgenser, nye Citizens of Humanity jeans og mitt second hand Hermes H belte (sølv spenne, tosidig brun og svart) med den brune siden frem. Enkel og fin.

Kjøpelunsj blir det i kantina og forhåpentligvis noe ekstra godt til middag og en hyggelig dvd til kvelden. God fredag alle sammen!

Anonym sa...

Glemte å legge til at jeg nå har økt glamnivået her på kontoret betraktelig. Nå skriver jeg med min nyinnkjøpte fyllepenn. En Parker Sonnet i stål og krom med svart blekk. En fryd å skrive med!

Anonym sa...

Har en glamorøs fredag i dag jeg å. Har på meg svart ullkjole med svarte støvletter til. I ørene har jeg øredobber med en liten diamant på og har dusjet meg i parfyme fra Versace i dag. Kvelden skal jeg tilbringe hjemme sammen med en venninne, og vi skal bake muffins og se på sex og singelliv.

Glamourbibliotekaren sa...

Mdm Bricolleur: Ah, Sophisto! Hvilken klassiker. Jeg er på min tredje, etter å ha brukt opp én og blitt frastjålet den andre av min egen mor. Husk å re-apply ofte!

Glamingeniøren: Høres ut som en ekte glamorøs fredag!

Randi: Muffins... sikle sikle..

Anonym sa...

Ringer i ørene, diskret dagsminke, skjørt og høye støvletter samt velpleide negler. (Det er så digg når helga liksom starter på torsdagskvelden!)

Jeg har også kjøpelunsj på fredager! Utvalget i kantina er ikke akkurat glamorøst, men det kjennes litt ekstra luksus ut å spise varm mat midt på dagen når det er så kaldt ute. Svenskene gjør jo alltid det, men jeg syns det blir mer stas når det bare er en gang i blant:-)

Anonym sa...

Glamourgrammatikeren har latt seg inspirere av Glamourbibliotekaren, og glir helsvart og elegant gjennom korridorene i høye hæler, i sterk kontrast til lebestifløse kolleger iført jeans med knær, nuppete gensere og praktiske sko. Dagens oppgave: Analyser i dets enkelte konstituenter følgende setning: 'Den rosaskimrende lebestiften jeg kjøpte her om dagen har vist seg å ha målbar effekt i relasjoner med det motsatte kjønn'. Tips: Setningen inneholder to adverbialer, samt en relativsetning. God fredag!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourgrammatikeren: Lekkert! Hvilken leppestift er det? Merke og navn/nr, takk.. Selv har jeg oppdaget at Manchester Cameratas nye innspilling av Mozarts 40.symf i g-moll er overraskende dansbar - jeg sitter her og danser med overkroppen! Skulle igrunnen hatt et trommesett på kontoret.

Anonym sa...

Jag har också ätit en god köplunch idag! Efter tre veckors medhavd lunchlåda kände jag att gränsen var nådd. Jag har svart topp, byxor och skor, ljusblå cardigan, sidenscarf, ögonskugga och fejk-pärlor i öronen, ljusgrå kavaj och ett krämigt mellanrosa läppstift (Revlon Swoon) som får mina läppar att se fylliga och kyssvänliga ut. Puss puss!

Anonym sa...

Ble så inspirert av denne bloggen i går, at jeg valgte et litt glamorøst antrekk i dag.
Hvit skjorte. Brunt pencil skirt med høyt liv (nesten litt korsettaktig, helt opp til under bysten) og buksesæler med knapper. (Hører til skjørtet) Skjørtet er kjøpt i Australia, i en genial kjede som heter Cue.
Brune strømpebukser som har stort blondemønster.
Brunrosa strikkejakke med fuskepelskrave.
Brune høye støvletter (bortset fra på kontoret, her er det bruke saueskinnstøfler. De drar ned glamourfølelsen litt, men er mindre klamme enn selv skinnstøvletter inne.)
Lett sminke, mest eyeliner og mascara.

Populære innlegg