mandag, august 13, 2007

...si meg, skal jeg lese Donald på toget hjem..


For det er siste sommerferiedag i sommerferien.

Etter en måneds fri skal Glamourbibliotekaren atter en gang tilbake i jobb, og selv om jobben er elsket og rutiner likeså, er det vanskelig å omstille seg til det å plutselig ikke kunne bestemme 100% over sin egen dag. Men jeg kan tenke tilbake på en lang ferie, jeg har virkelig glemt tid og sted og jeg har slappet av og opplevd mye sammen med min kjære glamourgemal - og jeg kommer aldri til å glemme denne sommeren. Været har ikke vært helt topp hele tiden, men det gjør ikke så mye - en glamourbibliotekar er uansett ikke så interessert i å steke huden sin i sola... Regnværsdager er hyggelige de også. Og enda bra ting: New York-ferien og oppholdet på det luksuriøse Library Hotel i påska er blitt nedbetalt nå, takket være lowbudget-feriering (hvis man bor hos venner, foreldre og svigerforeldre bruker man ikke så mye penger.. hehe).

Siste sommerferiedag brukes på forefallende småtterier i hjemmet, som å rydde litt i smykkeskrin og skuffer mens man ser på daytime soaps, litt hagearbeid på balkongen, og ikke minst: Pascal med jentene i ettermiddag. Det har jo akkurat vært lønningsdag! En bedre middag med gemalen i aften, og jeg tror jeg får ladet batteriene nok til å takle morgendagen...

... vel vitende om at jeg fremdeles har to ferieuker til gode, som jeg kan ta i små drypp utover høsten...

3 kommentarer:

Anonym sa...

www.fashionspirit.wordpress.com
Check it out :)
Thanks

n o r d i n g å r d e n sa...

Kikar bara in för att säga hej och önska dig en fortsatt skön sommar! Mari.

Glamourbibliotekaren sa...

Mari: Takk i lige måde! :)

Populære innlegg