mandag, november 12, 2007

10 favoritter


Jeg tar oppfordringen fra Lipglossbitch, og lister herved mine ti favoritter som jeg kjøper om og om igjen:

*
Coco Chanel. Min signaturduft gjennom de siste 15 år. Ingen over, ingen ved siden.

*
Decleors Angelique-olje. Fin å kombinere med de fleste hudkremer, men aller best er den med Decleors egne produkter. Et must om vinteren når huden utsettes for kald uteluft og tørr inneluft.

*
Palmer's Cocoa Butter Formula Lotion. Denne holder huden fin og myk, året rundt.

*
Redken All Soft Heavy Cream. En hårkur som gjør håret mykt og medgjørlig.

*
Cetaphil cleanser. En svært mild ansiktsvask som funker veldig bra for meg som ikke bruker foundation/ansiktsmakeup. Jeg har brukt kun denne i over tre år, og tenker å fortsette med det.

*
MAC Prunella kohl. Den perfekte lilla eyeliner for grønne øyne. Sitter bra og lar seg fint kombinere med de fleste andre farger.

*
MAC Untitled paint. Får en hvilken som helst øyenskygge til å sitte dagen lang.

*
Chanel Extreme Cils mascara. Å være trofast mot en mascara er ikke enkelt, men denne har jeg kjøpt flere ganger og det er nok den beste jeg har hatt.

*
Dr. Hauschkas rosekrem. Økologisk, fri for parabener.

*
E45 bodylotion. Uparfymert og mild. (Nå håper jeg Boots kommer til Norge snart; det er en stund siden det ble skrevet om i mediene..)
Den som vil kan ta oppfordringen videre - enten i egen blogg, eller i kommentarfeltet. Kriteriet er altså at man kjøper dem på nytt og på nytt...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg må nok innrømme at jeg er ingen trofast parner til produkter. Jeg er altfor nyskjerrig på nye ting!! Men enkelte gjengangere finnes det:

Ahava håndkrem. Denne har jeg brukt on and off i 12 år nå. Ingen over, ingen ved siden av! Instant beauty for hendene.

Blistex leppesalve i liten tube. Billig og god. Ingen reparerer mine tørre lepper som den.

Decleor dagkrem for tørr hud. Luksus og eksellent pleie for tørr hud. Har aldri vært borti en bedre hudpleieserie. Favoritt!!

Redken shampo har jeg brukt innimellom andre frisørshampoer siden begynnelsen av 90-tallet. Synes det er det beste merket på markedet.

Anonym sa...

Har ikke veldig mange produkter som jeg kjøper igjen og igjen, men noen er det da:

Kanebo Sensai Silk lotion og emultion + Cleansing Cream og Milky Soap. Begynte å bruke disse for 3 år siden, kjøpt igjen og igjen.

Redken shampoo og balsam for farget hår + Rescue Force hårkur. Også kjøpt mange ganger.

Lancome Juicy Duo leppestift i fargen Candy Apple. Nesten brukt opp min første, bra det ligger en i kjøleskapet og venter. Første leppestift jeg faktisk har brukt opp.

Elisabeth Arden 8 hour leppepomade, både naturlig og i fargen Berry.

Kanebo 38C mascara, både ny og original.

Anonym sa...

Jeg har noen favoritter, men ikke så mange som 10:
1. Chanel no 5 - yndling gjennom mange år
2. L'air du Temps/Nina Ricci - min favoritt sommerduft
3. Neutrogena håndkrem - redder sprukne hender om nettene
4. Clinique naturally gentle eye makeup remover. Det finnes mer effektive typer - men de svir som regel av huden på øyelokket også...
5. Diors øye- og liplinere. Suveren konsistens!
6. Lancome Hypnose mascara. Favoritt siden den ble lansert.
7. Clarins Multi-active Day cream. Jeg er egentlig på let etter en ny hudpleieserie, men har prøvd utallige på min problemhud uten bedre resultat.. også produkter fra hudpleiere. Clarins lukter iallefall mildt og godt.

Ingvild S L sa...

Etter mange år med dålige og dumme produkter har jeg funnet ( og holdt meg til) disse herlighetene:

- Chanels Chance
- Honey Face Cream fra L’Occitane
- Spenol(!!)
- Exfoliating Scrub fra Clinique
- Eight Hour Cream Intensive
Moisturizing Hand Treatment
- Simple Cleansing Cloths

Anekk sa...

Listen er klar, morsom utfordring :-)

Anonym sa...

Ikke lett å liste opp alle favorittene sine, men jeg prøver:

Origin's Never a Dull Moment, skin brightening Face Cleanser. Den gjør det ansiktsrenser bør gjøre, renser godt og skånsomt. I tillegg dufter den behagelig og moderat, og har en skånsom eksfolierende effekt (ikke antydning til rødme i huden etterpå!).

Clinique Pore Minimizer. lotion jeg bruker på T-sonen som holder tendensene til uren hud som jeg har i sjakk. I tillegg bra mattende effekt, virker som et usynlig pudder.

Clinique øyeblyant i fargen Moss (veldig fin nyanse til grå-grønne øyne, frykter dessverre at den er utgått! :-(

Elizabeth Arden 8 hour cream leppestift i fargen Honey. Denne har jeg tre eksemplarer av, må ha en i baderomsskapet, og en i hver av de to veskene jeg bruker mest!

Redken sjampo og balsam for fint hår, samt extreme anti-snap mot floker. Den siste er et must for mitt lange floketilbøyelige hår.

Av parfymer varierer favorittene med omstendighetene, men av yndlingene skiller Diors Dolce Vita og Trish McEvoys White Iris seg ut.

Lumenes mascara for sensitive øyne og linsebrukere. Har prøvd det meste av mascaraer, men har ennå til gode å finne den perfekte, i og med at jeg bruker kontaktlinser og lett får ømfintelige øyne av øyensminke.

Vichy Normaderm conceiler-blyant. Kamuflerer og leger urenheter.

L'Occitanes håndkremer. Liker alle jeg har prøvd, men spesielt den i metalltube.

Populære innlegg