onsdag, desember 31, 2008

Glamourbibliotekarens årskavalkade 2008 - del 2

Vi fortsetter kavalkaden over noen highlights fra 2008:

Juli: 

Jeg feirer bursdag ved å dekke langbord ute i det fri og invitere gode venner.


Jeg kjøpte den perfekte femtitallskjolen som ingen har maken til (hjemmesydd)...


...og iført den fine kjolen reiste jeg sammen med min mann til et ekte gammeldags pensjonat i den svenske skjærgården. 


Også plukket jeg blåklokker

August:



I august hadde jeg ferie, og tilbragte mye tid i landlige omgivelser...


...og på min fine balkong



September:

Da høsten nærmet seg, reiste vi til old-school glamour på verdens fineste Capri. Deilige dager i fotsporene til Jackie O og Maria Callas...

...og ikke minst til Axel Munthe, hvis hjem jeg vil kjøpe når jeg blir milliardær.


Deretter varme dager i Roma, der Glamourgemalen rodde meg ut på en liten innsjø...


...og deilige kvelder i Trastevere, hvor vi slappet av på uterestaurantene helt til de stengte. Hver kveld. 

Og uka etter dro jeg til London og hamstret te på min favoritt-tebutikk. 



Oktober:


I oktober ble jeg tante til en liten pike!


Årets siste dag på balkongen, vemodig men fint. 



Jeg bakte paier og kladdkaker.


Og jeg rakte løv. Hagearbeid er meditativt. 


November:


Jeg startet en blogg om mine LPplater.


Jeg fortsatte å gi dere gode råd fra fordums tider...


...og jeg var på Verner Panton-utstilling



Desember:

Desember var en eneste lang tradisjon. Julemarkeder...


...og konserter og selvfølgelig Nøtteknekkeren i operaen. 


Også feiret vi jul



Dessuten tror jeg 2008 var et rekordår i antall konserter jeg gikk på. Mer om det i musikkbloggen i løpet av kort tid!

1 kommentar:

Unknown sa...

Oj, fikk meg til a ta frem min James Taylor plate som jeg ikke har spilt på en evighet :)

Godt Nytt År!

Populære innlegg