torsdag, januar 06, 2011

Cadjméré

Parfumerie Générale og Pierre Guillaume lanserte Cadjméré i 2007. Den passer både for kvinner og menn, og den fikk nummeret 18. Det er en treduft, vanligvis en kategori jeg føler meg svært vel i. Litt vanilje gjør den bittelitt søt, sypress og mandarin gjør den bittelitt frisk. Trenotene dominerer dog kraftig.

Toppnoter: Mandarin, myrtekvister, kvae
Hjertenoter: Rosentre, sypress
Basenoter: Sandeltre, ambrette, vanilje

Alt dette skulle tilsi at den var midt i blinken for meg, men jeg er ikke overbevist. Det blir fort overdose. Jeg har testet samtlige Parfumerie Générale-dufter, og denne "vant". Men er den i toppsjiktet sammenlignet med andre parfymer? Den kan minne litt om Diptyques Eau Duelle, som jeg liker veldig mye bedre - den er ikke så dominerende.

Det kan hende Cadjméré vokser etterhvert, hvis jeg gir den litt tid. Kanskje til sommeren. Jeg har tross alt kjøpt den, og stoler jo i grunnen på min egen dømmekraft. Men akkurat nå føles den litt for hodepinefremkallende, og da foretrekker jeg andre.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg