lørdag, juni 16, 2012

Dagens glamourtips (gardintips)


Vi manglet gardiner til det lille badevinduet vårt, og et skjerf har fått duge en stund. Men her om dagen kom jeg på noe lurt: Jeg gikk til en butikk som selger ymse innredning, og kjøpte to blårutete kjøkkenhåndklær! Min mann fant fram sin gamle Forina-symaskin, kjøpt på loppis i studietida, og vi satte i gang. Jeg nåla - og han sydde. Det var bare å brette ned en kant og sy rett over, så kunne vi tre den på gardinstangen.  



Og vips: Sommerstuga-gardiner på badet! Pris: 25 kroner.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Enkelt og greit, og ikke minst pent:) Morsomt å gjøre noe selv, selv om jeg blir svett av symaskinen som jeg gjennom alle år har hatt et meget anstrengt forhold til. Men - i år har jeg sydd gardiner til den stakkars båten, og flere av de er i lik lengde...og utenfra ser det ganske så bra ut. God lørdag, og gratulerer med nye "sommarstugegardiner". Mvh Astrid

Jacta est alia sa...

Så pent!

Veldig fine og sommerlige!

Alt godt sa...

*liker*

Silje sa...

Kult! Og moro at det er mannen som har symaskina og syr! ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Astrid: Takk for det, og grattis med båtgardiner! :)

Jacta est alia: Takk! Ja, det er sommerpreg, helt klart.

Alt godt: :)

Silje: Helt naturlig, vil jeg si. Han har bedre hode enn meg for hvordan ting skal repareres og monteres og henge sammen, enten det gjelder planker eller bomullsstoff!

Populære innlegg