lørdag, juni 02, 2012

Hagevandring

En touch av Provence.
 Lavendel og rosmarin i bed, og grusgang med runde steiner uten skarpe kanter
 (som man kan gå på barbeint)


sniiiiifffff......


I en av syrinene slynger det seg en blomstrende kaprifol. Helt ypperlig, det er jo en av mine favoritter!


Noe sier meg at det blir peoner i hagen i sommer også. 


En valmuesøster er i ferd med å komme ut! Den blåfargen er så vakker. 


Rhododendron på gang!


Og litt middelhavsstemning med pelargonia i krukke oppe i et berg. 

Nå skal jeg så litt mer. Og etterpå drikke en kopp myntete fra hagen. Ha en fin dag alle sammen!

13 kommentarer:

Hermia Says sa...

Så vackert! Här öser regnet ned på blommor och blad.

Tack också för dina rapporter från Berlin, genom dem har jag navigerat genom hotelldjungeln och bokat rum på Circus Hotel. Känns fint att i alla fall i någon mån kompensera dumma flygresor med ett klimatsmart boende. Ser nu mycket fram emot ett första möte med staden, fast jag får vänta ett ännu någon månad.

Glamourbibliotekaren sa...

Så herlig med Berlinreise! Jeg skal dit senere i år jeg også. Circus Hotel er et ypperlig sted!

Hermia Says sa...

Så roligt att du också är på väg!

Ine sa...

Jeg har også holdt på med slikt som spirer og gror i dag! Vi driver og planter ut årets grønnsakshage på museet der jeg jobber. I dag jeg vi plantet ut knollselleri, purre og grønnkål. Det er jo terapi, nesten!

Forresten - vet du om man får tak i avkuttede peoner rundt St. Hans? :)

Linn sa...

Det er så deilig at våren/sommeren er på vei :)

ha en fin helg

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Det er absolutt terapi! Det beste jeg kan gjøre når jeg er stressa, er å luke ugress og grave i jorda! Angående peoner: Det burde være mulig, men jeg ville forsikret meg om det - hør med en blomsterbutikk med bra utvalg på avskårne. Markedsplassen blomster i Bogstadveien pleier å ha peoner på våren i allefall. Kanskje de kan ta bestilling? Hadde jeg vært sikker på at mine var flotte akkurat den helga, skulle du fått av meg :) Men de er så uforutsigbare.

Girl living in Oslo: Takk det samme!

Synne sa...

Hagen din ser ut som en egen liten verden, og jeg blir glad av å tenke på at du og mannen din koser dere der!

Glamourbibliotekaren sa...

Så hyggelig! Ja, vi har det veldig fint her! Han har stått på og snekret og fikset og gravd i hele vår, så nå skal vi bare nyte den resten av sommeren!

Ine sa...

Jeg skal høre med noen lokale blomsterbutikker i Hamar-området, det er sikkert lurt å legge inn bestilling uansett hva slags blomster det blir. Men jeg krysser fingrene for peoner, det er de fineste blomstene jeg vet :) Og takk for fin tanke om peoner fra din hage!

Glamourbibliotekaren sa...

De burde jo blomstre på den tiden, når jeg tenker meg om, så en eller annen person i Hamar burde jo kunne forbarme seg over deg! Det høres ut som artig stoff for en lokalavis :)

Stine Arkeologine sa...

Hei! Hvor lang tid bruker peonene vanligvis på å springe ut? Mine har hatt store knopper lenge uten at det skjer noe mer, og nå begynner jeg å bli litt bekymret for om de har gitt opp! Er det vanlig at de bruker tid på å springe helt ut? Har saumfart hagesider og diskusjonsforum på nettet, men finner ikke ut mer så jeg må bare spørre deg - regner med at du sikkert har gått og fulgt med dine tidligere år også. (Mine er nye for meg siden jeg kjøpte hus i fjor høst). :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg er egentlig litt usikker! Mine har hatt knopper lenge også, men jeg har ikke registrert hvor lang tid de vanligvis bruker på å springe ut. Man får vel bare være tålmodig!

Stine Arkeologine sa...

Ja tålmodighet er sikkert det som skal til. Og så å snakke litt pent med dem, hver dag. :-D

Populære innlegg