onsdag, oktober 26, 2016

Årets oktober-teselskap


Teselskap har jeg arrangert i mange mange år, først primært i januar, men etterhvert også i oktober. I januar er det fint å samles på dagtid mens det er dagslys, kanskje sola titter fram også, og i oktober er det fint uansett vær. Høstfarger ute, kanskje grått og regnete og vind også, og lunt og varmt inne. 


Hovedformålet denne gangen var å innvie mitt Figgjo-servise som jeg muligens ikke har vist dere før - det er det gule Grete-serviset. Seks kopper med fat og asjetter, og en liten sukkerskål. Et varp! Usedvanlig pent brukt, ingen skår eller skjemmende flekker, ikke noe er krakelert. 


Så pene, så pene!


Denne lille saken har mamma arvet av en fjern slektning, og jeg har fått den av henne. 


Den gulblusede gjesten hadde med kanelboller og melis. Luksus!


Fruen med perlekjedet hadde med en flott bukett blomster!


Nemlig denne, som støtter kreftsaken!


Min rømmekake. Evig klassiker. 


Det går veldig fint å blande litt fra hagen med litt fra butikken!



Resten av kvelden tilbragte jeg her. 

Jeg glemte å ta bilder av teen vi drakk, helt konkret, men det ble en salig blanding av Mariage Frères Ruschka, Whittards Mango & Bergamot, Fortnum & Mason Royal Blend, Dronning Elizabeth-jubileums-teen og en ny fra Kahls. 


Tidligere selskaper (til inspirasjon) :

Mars 2016 (påsketeselskap)
Januar 2016
Oktober 2015
Januar 2015
Oktober 2014
Januar 2014
Januar 2013
Oktober 2012
Januar 2012
April 2011
Januar 2011 
November 2010
Januar 2010
Januar 2009

(før 2009 har jeg visst ikke dokumentert teselskapene?)

Finn stilen: Teselskap 1

Finn stilen: Teselskap 2

5 kommentarer:

Anonym sa...



Tenk å bli invitert til et så koselig teselskap....

Anonym sa...

Ser du har shortbread på bordet, kan jeg spørre hvor du har fått kjøpt dem i Oslo?

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Ja, jeg blir nesten litt misunnelig selv!

Anonym: Jeg kjøpte dem i Sverige.. litt usikker på om de har sånn i Oslo nå for tiden. Kanskje på Steen&Strøm Food Court, der har de jo en Marks&Spencer.

Anaruh sa...

Anonym: jeg har sett disse på Menybutikkene :)

Anonym sa...

Takk for tips, fant dem på CoopMega Ullevål i dag:)

Populære innlegg