torsdag, oktober 27, 2016

Morgenstemning



En rolig torsdagsmorgen, sola gjør bjørkeløvet intenst gult mot den blå himmelen, og jeg sitter og drikker te ved spisebordet og hører på musikk. Da dette bildet ble tatt, var det Frank Sinatra, Tommy Dorsey Orchestra og The Pied Pipers' 1940-versjon av Hoagy Carmichaels "Stardust", en av de fineste låtene på denne jord, som fylte stua. Nå er det den første sopranarien fra Bachs fantastiske kantate "Ich bin vergnügt mit meinem Glücke", BWV 84.

Her kan dere også høre:




Noe kjent med kvinnestemmen i The Pied Pipers? Ja, det er Jo Stafford, som dere har hørt mye både gjennom denne bloggen og i mine Radio Glamourbibliotekar-spillelister!


Og her er Bach, mesteren: 




Dorothee Mields er en av mine absolutte yndlingssopraner. Hun synger mye med Collegium Vocale og Philippe Herreweghe, og jeg fikk endelig høre henne i fjor da de framførte Bachs messe i h-moll i Budapest. Hun er blant de som får tårene fram på mitt kinn bare ved å synge. For en gave.  



3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

For en fin start på dagen! Veldig fin musikk, og ja Jo Stafford er umiskjennelig - liker stemmen og måten hun synger på så godt, og har hørt på mange plater med henne takket være deg! :-)

Anonym sa...

Nydelig start på dagen, tror jeg vil følge eksempelet ditt i morgen. Har fri uten planer! Hurra! Et lite ønske fra meg, er finn stilen for oktober på vei?

Glamourbibliotekaren sa...

Stine Arkeologine: Så morsomt! Veldig glad i henne.

Anonym: Høres bra ut! Men hjelp, jeg trodde jeg hadde laget en Finn Stilen for oktober - det har jeg jo ikke! Takk for påminnelsen. Litt usikker på om det er så mye vits, siden det er november allerede på tirsdag. Jeg må se om jeg rekker det!

Populære innlegg