fredag, mars 24, 2017

Oi!


Dette føles nesten litt som juks. Det er altfor tidlig med blomstrende magnolia i mars! Jeg har tatt inn kvister fra en av mine magnoliaer og satt dem i en vase, og i dag kom det plutselig fire slike kremete nydelige velduftende springende ut. Helt underbart, og samtidig har jeg en bitteliten frykt for at jeg blir blasert når treet ute begynner å blomstre! Eller - nei. Jeg kommer til å juble intenst uansett. Det er noe eget når det skjer utendørs - det dufter enda sterkere, de hvite blomstene lyser opp i skumringen, de er så fine når morgensola treffer dem. 

4 kommentarer:

Stine sa...

Såå nydeleg!!

Lektor Tørrdal sa...

Er det lov å hoppe inn i bed for å snuse på blomstrende magnolia? Jeg mener, katter går jo i andre folks bed ....

Ingrid Grace sa...

Magnolia er nydelig! Både flott å se på og dufter godt. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Stine: Ja, mildt sagt!

Lektor Tørrdal: Så lenge man ikke tråkker på blomster, kanskje?

Ingrid Grace: Ja, virkelig! Vi har flere i hagen her, det er en drøm hver gang de blomstrer! (gjør et søk på magnolia her i bloggen om du vil se!)

Populære innlegg