mandag, april 17, 2023

Mandag og fine ting

 


Blåveis overalt på morgenturen min i dag <3






Det har begynt å blomstre i rosa i nabolaget vårt! Snart er det vår tur også. 



Lemon poppy seed cake. Min egen variant av den klassiske kaken. Lager man den lørdag, varer den på ingen måte til mandag. (Den varer i ca ti minutter, så er den oppspist.) 

Men hyggelig var det!


Nydelige viola odorata. Karen Blixen-fiol, som den heter i min familie. 


Og i en annen "vase": En liten scilla-knopp som min eldste datter plukket til meg i dag tidlig. 




Søndags-spaserturer i nærområdet, det passer best for små føtter. 



Tenk at det er bare to måneder til jeg kan rusle ned hit om kvelden for å bade. Jeg gleder meg!



Grusvei langs et grønt gjerde, duft av saltvann.  Og apropos bading - de somrene jeg hadde mammaperm, stoppet jeg her på trilleturene og badet mens babyen sov i vogna.  (Hjelp som jeg savner å ha permisjon!)

Ingen kommentarer:

Populære innlegg