torsdag, januar 25, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Basisplagg og glamour

Kjære Glamourbibliotekar,
Først og fremst vil jeg få skryte av denne geniale bloggen din! Er innom både to og tre ganger pr dag. Jeg er ei jente som aldri helt har klart å komme inn i moten og glamourens verden. De fleste forsøkene har vært litt halvhjertet, for jeg har ingen motebevisste venner å konspirere med. Men nå vil jeg gjøre et redelig forsøk igjen, og henvender meg hit! Jeg må begynne helt fra bunnen og bygge meg opp en motebevisst garderobe. Hva vil du anbefale som basisplagg for en soon-to-be glamourøs pike?:-)


Mvh. Kristin

Hei! Takk for skryt, det er hyggelig å høre! Aller først vil jeg si at glamourfølelsen bør komme innenfra i den forstand at du bør finne klær som du liker og føler deg vel i. Så det handler mest om å finne sin egen smak og ikke nødvendigvis følge hver eneste trend som dukker opp - men heller investere i bra kvalitet som holder lenge. Jeg har svart på lignende spørsmål her i bloggen før, så du kan jo ta en titt på dem:

*Ny jobb nye klær
*
Antrekk til kurs
*
3x3x3 plagg
*
Klær og frisyre på jobben

Ellers laget jeg engang en "handleliste" over basisplagg:

*Jeans
*Dressbukser i svart og/eller grått
*En enkel cardigan
*Noen fine trøyer for å ha innom cardiganen, gjerne med blondekant
*En hvit skjorte
*En svart skjorte (litt stretch er fint)
*Et par feminine bluser
*Et par v-gensere som du kan ha skjorte eller trøyer innom
*Noen skjørt - også jeans eller cord
*Et par klassiske svarte støvletter
*Trenchcoat
*Dressjakke som matcher alt jeg hittil har nevnt
*En fin kjole som kan brukes til hverdags, og også dresses opp

Tilbehør:
*En fin veske som går til alt (investering!)
*Fine og enkle smykker som du er glad i - bruk dem ofte!
*Leppestift gir instant glamour!

Når det gjelder glamourfølelsen generelt, vil jeg presisere at alle må finne sitt eget glamournivå. Det er jo så individuelt. For meg dreier det seg fine parfymer til hverdags, øredobber, kake på Pascal, tesalonger, konserter og kulturopplevelser, fotbad, god te i en fin kopp, Audrey-filmer... men for deg kan det jo være noe helt annet.

Lykke til!

mvh Glamourbibliotekaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for mange gode tips og råd! :)
Klesbutikken neste!

Glamourbibliotekaren sa...

Bare hyggelig! Og fortsett gjerne å lese denne bloggen for din daglige glamour-shot!

Populære innlegg