mandag, mai 14, 2007

Laura Mercier Ambre Passion


Laura Mercier er mest kjent for sine makeupkunster og celebre kunder, men har også fått en etterhvert stor fanskare på grunn av sine produkter. Særlig kroppsproduktene er populære (og dyre...), og hun har også mye fin makeup og herlige parfymer. Ambre Passion ble lansert i 2005 og er en varm og herlig amberduft - perfekt til sommerkvelder! Den passer egentlig hele året, men jeg liker å bruke litt tunge varme dufter om sommeren, og ikke bare de friske lette typiske sommerparfymene.

Toppnoter: Geranium, Lavendel, Vanilje
Hjertenoter: Amber, Tonkabønner, Patchouli
Basenoter: Sedertre, Sandeltre, Musk


9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har en fråga: vet du om Nina Ricci - parfymen, den i en äppelformad flaska har en behaglig och god doft?!

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Jeg tror kanskje jeg har testet den en gang, men jeg kan ikke huske hvordan den duftet... Beklager! :)

Anonym sa...

Har glamourbibliotekaren prøvd noen av L'Occitane sine dufter? Kjøpte en Lavendel duft for ikke så lenge siden, minner meg om sommer :)

Samtidig vil jeg bare ytre et lite ønske om en parfyme-guide. Hvordan skiller vi mellom de ulike typene etc. Eksempler på en lett duft, romantisk osv. Selv er jeg helt grønn på området og kjøper parfymer som der og da virker gode, litt i villrede kan man si, uten å tenke over hvilken kategori den faller under.

Takk for en fabelaktig blogg!

Glamourbibliotekaren sa...

Hei,
Jeg har prøvd en del av L'Occitanes dufter, og synes de aller fleste er veldig fine. En venninne har Green Tea, den er kjempelekker og frisk. Jeg liker også vaniljeparfymen deres og amberparfymen, men sistnevnte har jeg ikke sett på en stund.

Når det gjelder parfymekategorier og sånt, er jeg veldig lite opphengt i akkurat det - jeg har ofte helt andre assosiasjoner til dufter enn det man ifølge slike guider "skal" ha, så jeg bryr meg ikke mye om dem. Men sjekk www.osmoz.com - der finner du kanskje noe av det du etterlyser.

Anonym sa...

Hmm, Juristen føler seg som en bloggplager nå, men dette er et faglig spørsmål til Glamourbibliotekaren (med hovedvekt på "bibliotekar"), eller andre med kompetanse: Jeg trenger et nytt, skikkelig grundig musikkleksikon! Noen tips der? Jeg har flere fra før, men jeg savner alltid noe mer.. Litt liten relevans til parfyme, beklager..

Anonym sa...

Ok, var ikke det at jeg ville følge regler, men du beskriver dine parfymer så flott. Selv vet jeg ikke noe om mine egne :)

Glamourbibliotekaren sa...

Jurist: Det jeg liker best, og som er mest grundig, er Grove. Du kan enten kjøpe mange bind (12? 16?) i trykt form, eller abonnere på nettutgaven, som funker like bra. Vet ikke hva det koster, dessverre. Det er altså klassisk musikk. Når det gjelder andre typer, finnes det jo noen forskjellige - Guinness Encyclopedia of popular music, Jan Eggums Rock&Pop-leksikon (bare norske), Grove Jazz osv.

Ingeniør: Hehe, jeg har kopiert og limt inn nådeløst fra Osmoz :) Klikk på Encyclo, deretter Brands & Fragrances, så kan du søke på parfymene dine! :)

Anonym sa...

Takk for råd, Glamourbibliotekar!
Denne parfymen inneholder mange av mine yndlingsingredienser, men jeg har aldri luktet/sett den - får man tak i den i Norge? Evt. vet du hvor jeg kan få tak i den?

Glamourbibliotekaren sa...

De har den på mitt yndlingsparfymeri, Gimle. Ellers må du til Sverige eller England/USA/Frankrike osv.

Populære innlegg