onsdag, september 02, 2009

Finn stilen: September




Man får alltids litt skolestartfølelse selv om man ikke går på skolen lenger, og jeg kjenner trangen til å kjøpe nye skrivebøker og penner og permer og til og med bokpapir... Derfor: En slags semi-student-variant av Finn Stilen i dag, bortsett fra at veska er usedvanlig upraktisk hvis man drasser med seg mye bøker. Men den måtte bare med. Jeg tror jeg ønsker meg den til jul!

Stripete ullgenser fra A.P.C., jeans fra American Eagle Outfitters, røde sko fra Anthropologie som matcher det røde skjerfet fra Dorothy Perkins og leppestiften fra Chanel (Barcelona Red), et boksmykke fra Modcloth, hundeveske fra Yesstyle.com, Diors Midnight Poison, Hemingways "The sun also rises" som man da altså må bære under armen og ikke i veska, og et rødt krus til kaffe eller te.

27 kommentarer:

Blondie sa...

Ja, ja, ja og ja. Høstfrisk septemberstil. Nystart og arbeidslyst. Intellektuell preppylook med fransk vri og dansesko. Men Midnight Poison? Nei, vel? Nå ble det helt feil hos meg. Er den bare med for fargens og formens skyld ? Hadde ikke f.eks. en handlingskraftig Rive Gauche passet bedre? Den er også blå! ;))

Anonym sa...

Dette var akkurat passe lekkerpraktisk. Flotte greier! Hvis jeg hadde bodd i Oslo hadde jeg tatt på meg noe lignende og gått hit: http://www.samlaget.no/artikkel.cfm?id=1402&src=nltr-090902

Vet du om den hundeveska kommer som Grand Danois også?;-)

Fin høst, fine mennesker!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamouroversetteren: Niks, Rive Gauche har vært med så mange ganger før, og er for meg en senvinter-tidligvår-parfyme. MP har derimot denne mørke treaktige-orientalske sensommer-tidlighøst-greia med en liten touch av rose og en smule pipetobakk :)

Anonym: Jeg skulle gjerne sett den som dvergschnauzer! :D

Elisabeth B sa...

Skoene... Skoene! JAtakkveldiggjerne.

(Men enig med oversetteren; ville nok hatt annen parfyme, om enn ikke Rive Gauche. Den poisonparfyma er litt for tung for min smak, i alle fall på min hud!)

wine-fueled narcissism sa...

Oj, det var en frisk og fargerik overraskelse. Genseren, skjerfet og parfymen er spot on for meg. :) Midnight Poison er jo kjempegod! Den beste (og eneste jeg kan bruke) av alle Poison-duftene. Tror jammen jeg må få sneket til meg en dæsj av den på et parfymeri senere, kanskje det blir min høstduft? Jeg brukte Allure Sensuel i fjor høst/vinter, og elsket den, men jeg er åpen for gode tips i samme sjanger..... ;)

Anonym sa...

Er vesken en dalmatiner? Jeg bytter den ut med min ekte prikkete dalmis,Sandie hun matcher antrekket perfekt.Hun kan bære boken også!

Blondie sa...

Hmmmm....
Altså, den mørke treaktige-orientalske sensommer-tidlighøst-greia med en liten touch av rose og en smule pipetobakk er helt up my street. Faktisk. Men her? Med det navnet? Blir det ikke liksom litt mye natt, i forhold til antrekket? Finnes det ikke en alternativ mørk treaktig-orientalsk sensommer-tidlighøst-greie med en liten touch av rose og en smule pipetobakk med et i sammenhengen mer passende navn?
Ta det som en utfordring! :))

Lotta sa...

Tycker själv att Midnight Poison passar utmärkt. Den har karaktär men är ändå mjuk och klassisk. Och inte så väldans tung på mig faktiskt, namnet till trots...

Glamourbibliotekaren sa...

Elisabeth B: Ja, er de ikke fine?!

Wine-fueled: Den er veldig fin om høsten, synes jeg. Jeg hadde også Allure en gang for mange år siden, helt til min elskede fikk nyseanfall hver gang jeg brukte den, haha. Da røyk den ut av sortimentet. Men den er fin!

Anonym: Heldiggris som har dalmis!Jeg tror det kan være en hvit bulldog med eyepatch faktisk, men er litt usikker.

Glamouroversetteren: Men navnet er jo ikke viktig i denne sammenheng :) Jeg synes ikke denne parfymen lukter kveld/natt.

Lotta: Nei, den kan jo ikke sammenlignes med f.eks. Pure Poison, Poison eller Hypnotic Poison når det gjelder tyngde.

Blondie sa...

I rest my case :)

Glamourbibliotekaren sa...

Glamouroversetteren: :)

Fra kontorfronten sa...

Fra kontorfronten er enige med Glaouroversetteren - Rive Gauche er tingen!

Glamourbibliotekaren sa...

Fra kontorfronten: Jo, men se her da. Jeg kan jo ikke plagiere meg selv 100% heller! :) Og den er her, og her, og her, og her har jeg i tillegg skrevet om den.

Katrine sa...

He he, kjør debatt!

mokath sa...

Vesken var kjempe søt, også likte jeg skoene veldig godt og.

Fornuftig forsker sa...

Nå ble jeg skikkelig inspirert, Glamoubibliotekar! Selv om jeg stiller meg nøytral i parfymespørsmålet. Det er akkurat om høsten man trenger noe friskt! Kanskje en rød leppestift på neste jobbreise utenlands? Det blir litt lite rød leppestift i forskerkretser her hjemme, men enkelte andre steder, derimot...

Fairytale sa...

jeg syns Finn stilen er det aller aller beste på den ellers beste bloggen jeg vet om :)

Anonym sa...

Hva med Dune? ;-)

Fra kontorfronten sa...

Vi visste det! Du elsker den også!

Glamourbibliotekaren sa...

Katrine: :D

Mokath: Ja, den veska.. ååå.

Fornuftig Forsker: Gå for leppestift! MAC New York Apple kan være en fin rød-med-innslag-av-noe-annet, om du ikke vil ha knallrød.

Fairytale: Tusen takk :)

Anonym: Ånei, Dune er jo mai-parfyme!:D Jeg brukte den hele våren i tredjegym.

Fra kontorfronten: What's not to love? :D Selvfølgelig elsker jeg Rive Gauche! Jeg trodde jeg hadde gjort det klart og tydelig etter alle nevnte eksempler, pluss minst 15 namedroppings på glamorøs fredag gjennom alle disse år :D

Blondie sa...

Hi hi ;)
Her ble det livat!

PS - skal gå til anskaffelse av Midnight Poison med henblikk på høstlig kveldsaktiviteter.

Anonym sa...

Etter debatten om Rive Gauche og Midnight Poison i går, der jeg holdt en knapp på Rive Gauche (min farmors favoritt, og verdens stiligste design), gikk veien rett til parfymeriet for å snuse på midnattseliksiren. Glamourbibliotekarens beskrivelse av duften var treffende, og jeg har utvidet parfymeønskelisten!
(Litt på siden: Er det fremdeles mulig å få tak i Rive Gauche som sjampo?)

Glamourbibliotekaren sa...

Glamouroversetteren: Hihi, dette ble jo litt underlig, personlig liker jeg jo Rive Gauche bedre enn MP! Ikke alle parfymer jeg legger inn i Finn Stilen er mine favoritter, men jeg tar det jeg synes passer der og da.

Anonym: Hehe, selv anså jeg det aldri som en debatt (se hva jeg svarte glamouroversetteren rett over her) - men Rive Gauche som shampoo har jeg ikke sett på lenge! Så eksotisk!

koristen sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååh, vil ha den vesken :-) tro om det ikke er en bullterrier? Herlig uansett.

Sukk, så ordet New York og fikk akutt lengsel etter byen. Ikke hjelper det at jeg repeterer Kiki Strike-bøkene til et foredrag heller! Må spille Lotto...

Blondie sa...

Apropos hunden på vesken. Jeg synes den er litt lik min egen hund, jeg. Han er en shih tzu. Ta en kikk her: http://puppydogweb.com/gallery/shihtzus/shihtzu_brown.jpg

Unknown sa...

Nei, det er ikke en bullterrier :) Jeg er lykkelig eier av en minibulle selv, og bullterriere har ikke hengeører (det har heller ikke fransk bulldog). Synes den ligner mest en amerikansk bulldog.

Britt Åse sa...

Hehehe! dette ble en skikkelig morsom tråd :-)
Skulle ikke undre meg om en av Montalene ville oppfylle kriteriene om "mørk, treaktige-orientalske sensommer-tidlighøst-greie med en liten touch av rose og en smule pipetobakk".
For øvrig en utrolig fristende regle!

Populære innlegg