lørdag, desember 12, 2009

Lomoforevigede minner

I går framkalte jeg noen filmer fra i sommer. Diana-kameraet ble flittig brukt, og fremdeles har jeg noen uframkalte filmer liggende - det er fint å spre det utover litt, så kan man glede seg over minner og reiser og sommer utover hele vinteren.


Her bodde vi i fem år, inntil 2003. Helt øverst, i femte etasje uten heis. De under oss hadde litt større stue, men til gjengjeld hadde vi balkong med fjordutsikt på toppen av utbygget! Og sol til klokka ni om kvelden. Den grønne balkongkassa dere ser på balkongen der oppe, er lekk som ei sil.




Glamourgemalens gamle øvingsrom på Sagene.





Bursdagen min i sommer. Hageselskap med blomster og bær og frukt og langbord.

4 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Tenk at det kan finnes en bit av deilig sommer inni kameraet - som kan fremkalles når man trenger det som mest! Og til leiligheten: Man legger igjen litt av seg selv på hvert sted man bor! Hyggelig med slike bilder som dokumenterer og fanger noe av stemningen.

Oda sa...

Så vakre bilder! Eit spørsmål angåande Diana F+. Må man til ein spesiell fotobutikk for å framkalle filmen?

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: Ja, å levere inn en film hvis bilder man ikke husker er veldig morsomt!

Oda: Takk! Jeg vet ikke om alle fotobutikker fremkaller dem, men det er flere i Oslo i allefall. Jeg bruker 120-film.

Spis, løp, les sa...

Det der var skummelt likt oppgangen min :-)
Snart flytter jeg selv, men vet ikke hvor. Kommer til å savne min lille ettroms, men nå er det på tide å gå videre.
Elsker Sagene!

Populære innlegg