lørdag, april 22, 2023

En bra loppis-fangst!

 


Loppemarkedene her på Nesodden har rykte på seg for å være bra! I fjor fant jeg en søt dokkeseng og mange fine barnebøker, og i dag kom jeg også hjem med helt prima saker. 

La oss ta en titt. 


Figgjo Sissel, som jeg har samlet på helt siden studietiden, men som har blitt så dyrt de siste ti årene. Farmor hadde dette gule serviset, søsteren hennes hadde det mintgrønne som jeg har arvet, og i tillegg har jeg mange deler i både gult og blått. Vi bruker asjetter og tefat hele tiden, sistnevnte under blomsterpotter, førstnevnte til frokost og kveldsmat hver eneste dag. Av og til deiser det noen i gulvet, så det er alltid fint å fylle på. Veldig fornøyd med denne stabelen!



En krøllete pent brodert hvit duk, og to rutete som blir perfekt til sommerens hageselskaper! 



En fin grønn Egersund Svane-asjett. 



Og en barnetallerken med tomtebobarnen! Vi er så glad i disse. Vi har en med Puttes äventyr i blåbärsskogen også, og flere skjeer og skåler med andre Beskow-tegninger på. 


En serviett fra Växbo lin.


En bunke bøker! 




Og seksåringen min som har egen platespiller, kjøpte fornøyd denne LPen. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige funn, deilige retrofarger! Fra K.

Yvonne sa...

Så mye fint! Og fine bøker. Barnebøker av Lena Anderson kjøper jeg også selvom at jeg ikke har små barn lenger. Jeg elsker bildene hennes.

Populære innlegg